Lista niedziel wolnych od handlu w 2018, czyli czas postawić na reklamę




Lista niedziel wolnych od handlu w 2018, czyli czas postawić na reklamę

Opublikowano 2.03.2018 13:36 -


Temat jak najbardziej na czasie. W tym roku w życie wchodzi ustawa, mówiąca, że 39 niedziel w 2018 roku będzie wolna od handlu. Sklepy pozostaną zamknięte, ale co z reklamą w niedziele?

Chodzi mi o reklamę w sieci. Wydaje mi się, że jest to dobry, może nawet niepowtarzalny moment, aby zainteresować się zainwestowaniem w reklamę swojego biznesu w sieci.

Bądźmy realistami. Pustka, która pozostanie po niedzielnych zakupach, będzie musiała być czymś zastąpiona. Wiadomo - dom, rodzina. To nie są jednak najważniejsze wartości dla wszystkich. Dowodem na to, może być ilość ludzi, których da, a niebawem raczej dało, się spotkać w centrach handlowych w weekendy.

Wydaje mi się, że to dobry moment na wypróbowanie reklamy w social mediach. Jestem niemal pewien, że wzrośnie znacznie czas, który ludzie spędzają w niedzielę na Instagramie czy Facebooku.

niedziele wolne od handlu - kiedy w 2018 roku?

Wprowadzenie zakazu handlu będzie przeprowadzane stopniowo. Tak jak wspomniałem - w 2018 będzie to 39 niedzieli. Ustawa zakłada, że sklepy będą czynne tylko przez dwie niedziele w miesiącu - pierwszą i ostatnią.

W 2019 roku sklepy otwarte będą tylko w ostatnie niedziele miesiąca.

Od 2020 zakaz będzie obowiązywał w każdą niedzielę, poza siedmioma. Trzy przedświąteczne oraz ostatnie niedziele w styczniu, kwietniu, czerwcu i sierpniu.

Jeśli prowadzisz działania marketingowe w sieci, warto przemyśleć Twoją niedzielną strategię. Może w te niedziele, w które sklepy będą otwarte warto wyłączyć reklamy. Wydaje mi się, że warto też będzie przyglądać się temu, jak wygląda ruch w sieci w niedziele wolne od handlu. Jestem mocno przekonany, że wzrośnie, przynajmniej w tej pierwszej fazie gdy ludzie będą chcieli zastąpić swój głód zakupów;)

Niedziele wolne od handlu w 2018 roku - LISTA

W te dni będzie obowiązywał zakaz handlu. Warto pomyśleć, czy nie połączyć swoich promocji i działań marketingowych z tymi datami:

Marzec: 11 marca, 18 marca

Kwiecień: 1 kwietnia (Wielkanoc), 8 kwietnia, 15 kwietnia, 22 kwietnia

Maj: 13 maja, 20 maja (Zielone Świątki)

Czerwiec: 10 czerwca, 17 czerwca

Lipiec: 8 lipca, 15 lipca, 22 lipca

Sierpień: 12 sierpnia, 19 sierpnia

Wrzesień: 9 września, 16 września, 23 września

Październik: 14 października, 21 października

Listopad: 11 listopada (Święto Niepodległości), 18 listopada

Grudzień: 9 grudnia

Nie chcę wdawać w ocenianie, czy taka decyzja jest zasadna. Jestem jednak pewien, że zmieni to przyzwyczajenia ludzi, a co za tym idzie także reklamodawców. A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?