LinkedIn co chwile wprowadza nowe funkcje, które mają sprzyjać rozbudowywanie biznesowej sieci kontaktów. Od teraz użytkownicy serwisu mogą prowadzić relacje na żywo. Nowość, przez wielu długo wyczekiwana, jest sukcesywnie udostępniana na szeroką skalę.
Relacje na żywo cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników różnych platform społecznościowych. Na fali popularności tego typu rozwiązań, część internetowych wydawców postanowiła wzbogacić swój kontent produkując i nadając całe programy „na żywo” – np. OnetRano. Teraz do grona serwisów umożliwiających transmisje na żywo dołącza LinkedIn, przez wielu nazywany Facebookiem dla profesjonalistów.
Relacja live na LinkedIn – kto może z niej korzystać?
Z transmisji na żywo na LinkedIn mogą korzystać wszyscy użytkownicy indywidualni i właściciele stron firmowych. By nadawać na żywo, potrzebujemy jedynie kamery w telefonie i dobrego mikrofonu. Przy okazji premiery nowej funkcji, serwis udostępnił poradnik w wersji video i PDF, w którym dzieli się z użytkownikami dobrymi praktykami w zakresie nadawania relacji live.
Jak zaznacza serwis, w relacjach na żywo powinniśmy unikać treści sprzedażowych czy umieszczania loga sponsora. Zakazane jest także udostępnianie wcześniej nagranych filmów.
Transmisje live na LinkedIn – jak zaangażować użytkowników?
By osiągnąć zadowalające efekty, serwis radzi prowadzić transmisje na żywo w regularnych odstępach czasu i prowadzić wcześniej działania promocyjne dot. każdej z transmisji. Podczas relacji, mamy możliwość skorzystania z kilku narzędzi: Switcher Studio, Wirecast Studio, Socialive, Wowza i Reastream.
KPI – jak mierzyć efektywność prowadzonych działań za pośrednictwem transmisji na żywo na LinkedIn?
Serwis podaje także kilka przykładowych czynników, których monitorowanie pomoże nam zmierzyć skuteczność prowadzonych działań. Są to m.in.: całkowita liczba oglądających w trakcie transmisji i oglądających jej powtórkę, liczba komentarzy i rekacji w trakcie relacji czy największa liczba oglądających w trakcie trwania samej transmisji. Więcej przydatnych informacji dotyczących zwiększenia efektywności prowadzonej komunikacji live znaleźć można we wspomnianym już poradniku.
Nowa funkcja LinkedIn z pewnością uatrakcyjni kontent dostępny na platformie i otwiera szerokie możliwości w przypadku osób budujących swoją markę osobistą. Dzięki transmisjom na żywo możemy bowiem udostępniać treści, które wpłyną na budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie – np. sesje pytań i odpowiedzi na wybrany temat, wykłady na żywo, rozmowy na żywo z innymi przedstawicielami branży.