LinkedIn Live - poznaj nową usługę transmisji wideo




LinkedIn Live - poznaj nową usługę transmisji wideo

Opublikowano 1 miesiąc temu -


Sieć społecznościowa LinkedIn jest chyba każdemu znana. Szczególnie osobom blisko związanym z szeroko pojętą branżą IT. Hydraulików i lekarzy próżno tu szukać. Aktualnie posiada prawie 600 milionów użytkowników na całym świecie. Portal postanowił docenić ciągle rosnącą popularność usług wideo i wprowadza taką opcję na swojej platformie, LinkedIn Live.

Do tej pory LinkedIn stawiał głównie na autorskie treści, czy też łatwy kontakt poprzez system wiadomości. Wideo było tylko na drugim planie. W tym jednak tygodniu firma uruchamia wideo na żywo. Dzięki temu użytkownicy portalu otrzymują ogromne możliwości na realizację transmisji w czasie rzeczywistym z grupami ludzi z całego świata.

LinkedIn Live – nowa usługa LinkedIn

Najnowsza funkcja LinkedIn nosi nazwę LinkedIn Live. Na razie jest dostępna w Stanach Zjednoczonych w wersji beta. Dostęp do testów będzie tylko na zaproszenie. W najbliższych dniach firma udostępni formularz kontaktowy, gdzie będzie można zgłosić swoje aspiracje do udziału w testach usługi. Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie transmisje wideo zostaną udostępnione w otwartej wersji, ale biorąc pod uwagę poprzednie wdrożenia LinkedIn, odbędzie się to raczej niebawem.

Firma ma nadzieję, że dużą popularnością w transmisjach cieszyć się będą tematy związane z konferencjami, ogłoszeniami o nowych usługach, pytania i odpowiedzi czy też wykłady. Te tematy są teraz popularne w przesyłanych wiadomościach prywatnych i udostępnianych materiałach.

Do udziału w testach i pracach nad wdrożeniem nowej funkcji, LinkedIn zaprosił firmy znane już w branży streamingu wideo. Są to Wirecast, Switcher Studio, Wowza Media Systems, Socialive i Brandlive. Mają one przygotowywać materiały wideo na żywo na LinkedIn Live. Oprócz firm dostarczających same treści LinkedIn pozyskał także partnera technologicznego. Jest to Microsoft z usługą Azure Media Services, która to zapewnia kodowanie w chmurze. Chociaż ciężko tu mówić o partnerstwie, kiedy Microsoft jest od 3 lat właścicielem LinkedIn. Do tej pory jednak starał się nie ingerować w rozwiązania technologiczne firmy społecznościowej.

Niewątpliwie nowa funkcja na pewno przyniesie korzyści firmie. Do tej pory portal ociągał się z innowacjami, pozostając w tyle za konkurencją. Dopiero w 2017 wideo wprowadzono w ogóle funkcje wideo w wersji natywnej. Przyniosło to spory wzrost ruchu, a także dochodów LinkedIn. Podobnie może być i tym razem.