Lidl idzie z duchem czasu i uruchamia swój sklep internetowy

Lidl idzie z duchem czasu i uruchamia swój sklep internetowy

Opublikowano 4.04.2019 9:44 -


W najbliższy piątek, 5 kwietnia, ruszy sklep internetowy Lidla. Co będzie w nim oferowane? Wszystko, spoza tzw. kategorii non-food (żywności). Czy to koniec "stacjonarnych walk" o lidlowy asortyment?

Chyba wszyscy pamiętają dantejskie sceny, kiedy to w Lidlu trwała walka o torby popularnej marki w bardzo dobrej cenie. Teraz taki scenariusz być może już więcej się nie powtórzy - Lidl idzie bowiem z duchem czasu (a raczej technologii) i wprowadza możliwość zakupów online. Sklep internetowy ma mieć swoją premierę w piątek, 5 kwietnia.

Wszystko oprócz żywności

Sklep internetowy Lidla będzie oferował produkty z 8 kategorii: m.in. akcesoria do domu, do łazienki i do ogrodu, odzież, produkty FMCG, czy sprzęt sportowy. Na początek w ofercie platformy będzie około 650 produktów, a ich ceny będą identyczne jak w sklepach stacjonarnych Lidla. Co ważne, podobnie jak "na żywo", nowe produkty i promocje będą wprowadzane w poniedziałki, czwartki i soboty. W planach są także oferty specjalne dostępne tylko online.

Płatna dostawa, darmowe zwroty

Zakupy z internetowej wersji Lidla będą dostarczane w ciągu 3 dni roboczych za pośrednictwem firm kurierskich - InPost i Geis. Jak na razie nie przewidziano dostaw do Paczkomatu. Warto zaznaczyć, że zakupy powyżej 149 PLN klienci zostaną zwolnieni z kosztów dostawy. W innym przypadku zapłacimy za nią 9,90 PLN.

Lidl od jakiegoś czasu rozpoczął mocną ekspansję na polskim rynku. Powoli zmienia swój wizerunek z dyskontu, na - raczej - prestiżowy, ale tani supermarket. Firma coraz więcej uwagi skupia także na e-commerce. Pierwszą próbą zaistnienia w sieci była platforma Lidl Podróże, oferująca sprzedaż krajowych i zagranicznych wycieczek. Jak podano na środowej konferencji prasowej, firma chce, by w pierwszym roku działalności internetowa wersja Lidla znalazła się w pierwszej piątce polskiego e-commerce w kategorii sklepów non-food.