Lens Studio - od teraz na Snapchacie możesz stworzyć swój własny filtr AR

Lens Studio - od teraz na Snapchacie możesz stworzyć swój własny filtr AR

Opublikowano 18.12.2017 8:51 -


Snapchat udostępnił platformę Lens Studio, która otwiera możliwość tworzenia i publikacji filtrów w formie rozszerzonej rzeczywistości dla wszystkich. Te z kolei, dzięki narzędziu mogą być dystrybuowane poprzez specjalnie utworzone snapkody, linki, czy promowane za pośrednictwem Snap Ads.

Jest rok 2015, Snapchat staje się coraz popularniejszy. Z prostej aplikacji służącej niegdyś głównie do wysyłania nagich zdjęć, powoli zostaje pełnoprawnym komunikatorem, z którego korzysta coraz więcej osób prywatnych i marek. We wrześniu Snapchat wprowadza innowacyjne rozwiązanie, które kilka miesięcy później, wraz z innymi funkcjami specyficznymi dla tej platformy komunikacyjnej, zostanie skopiowane przez największego gracza na rynku mediów społecznościowych - Facebooka. Mowa o tzw. lenses (soczewkach), nowatorskich filtrach działających na zasadzie rozszerzonej rzeczywistości (AR). Dzięki nim mogliśmy wymiotować tęczą, zamienić się w tosta, czy psa. Śmiało mogę powiedzieć, że to właśnie ta funkcja Snapchata przyczyniła się w znacznym stopniu do rozwoju rozszerzonej rzeczywistości, z którą obecnie spotykamy się coraz częściej.

Od teraz każdy z nas może stworzyć swoją własną soczewkę

Prócz "zwykłych" soczewek, dostarczanych użytkownikom przez Snapchata, swego czasu pojawiła się możliwość wykupienia filtrów sponsorowanych. Niestety - to rozwiązanie raczej dla co bogatszych marek. Mniejsze firmy raczej nie mogły sobie na taką formę promocji pozwolić. Aż do teraz, bowiem Snapchat udostępnił narzędzie pozwalające tworzyć własne filtry AR i publikować je w aplikacji, ale na nieco innych zasadach.

Jak stworzyć własną soczewkę? Trzy proste kroki do stworzenia filtra AR

Dzięki platformie Lens Studio stworzymy tego typu filtr w trzech prostych krokach. Po pierwsze, musimy zaprojektować swój obiekt 3D w dowolnym programie umożliwiającym tego typu działanie i wgrać go do Lens Studio. Brzmi strasznie? W sieci znajdziesz kilka prostych, intuicyjnych programów (i narzędzi online, np. Vectary) do modelowania 3D, które pozwolą Ci zaprojektować niewymagające obiekty. Na dobry początek powinno wystarczyć.

Po drugie, musimy nasz obiekt nieco ożywić. Na tym etapie wybieramy animacje naszego modelu, ścieżki ruchu i tzw. interaktywne wyzwalacze, które dodatkowo urozmaicą naszą soczewkę. Trzecim krokiem jest już publikacja i ewentualne promowanie. Na tym etapie będziemy mogli sprawdzić, jak wygląda nasz filtr "w akcji", na urządzeniu mobilnym. Jeśli wszystko nam odpowiada, zgłaszamy chęć publikacji Snapchatowi. Po jego zatwierdzeniu otrzymamy unikalny snapkod i link, dzięki którym nasi znajomi/odbiorcy będą mogli go odblokować na 24 godziny i udostępniać dalej.

Wyzwanie przed twórcami: konieczność kreatywnej promocji

Dzięki Lens Studio mamy niepowtarzalną okazję do włączenia soczewki do Snap Ads bez konieczności przechodzenia przez zespół sprzedażowy platformy. Jednak jak wiadomo, wiąże się to z kosztami i to niemałymi. Twórcy stoją więc przed wyzwaniem organicznego promowania swoich soczewek dzięki unikalnym snapkodom i linkom. Jestem ciekaw, jakie sposoby wykorzystania możliwości tworzenia filtrów AR i ich promocji, wymyślą marketerzy. Jedno jest pewne: Snapchat dalej się rozwija i nie chce dać wbić Markowi Zuckerbergowi gwoździ do swojej trumny.

 Sprawdź Lens Studio