League of Legends już z nową aktualizacją o numerze 12.15. Trzy nowe skórki, kilka poprawek no i oczywiście zmiany w bohaterach. Sprawdźmy zatem, co przygotowało dla nas Riot Games. 

Warto wspomnieć, iż ostatnio został ukazany nam rework Udyra. Oficjalnie ukaże się on w grze w patchu 12.16, więc musimy jeszcze trochę poczekać. Możemy natomiast zdradzić już umiejętności, jakimi ów bohater będzie się posługiwał.

League of Legends

Nowości w League of Legends – Patch 12.15

Umiejętność bierna — Pomost 

Przebudzony Duch: Udyr posiada cztery podstawowe umiejętności, które przełączają się w zależności od stylu. Może okresowo zmieniać swój aktywny styl, aby go Przebudzić i uzyskać dodatkowe efekty — przy czym czas odnowienia jest wspólny dla wszystkich stylów.

Trening Mnicha: Za każdym razem, gdy Udyr wejdzie w styl lub go przebudzi, jego dwa następne ataki zyskują premię do prędkości ataku i zwracają część czasu odnowienia Przebudzenia.

Q — Dziki Pazur 

Udyr zyskuje premię do prędkości ataku, a jego dwa następne ataki zadają dodatkowe obrażenia fizyczne. 

Przebudzenie: Udyr zyskuje jeszcze większą prędkość ataku, a jego dwa następne ataki łańcuchowo odbijają błyskawice od celu, wędrując nawet 6 razy. Błyskawice mogą uderzyć w ten sam cel wielokrotnie, zadając wysokie obrażenia odizolowanym celom.

W — Żelazna Opończa 

Udyr zyskuje tarczę, a jego następne dwa ataki przywracają zdrowie. 

Przebudzenie: Udyr zyskuje większą tarczę, jego następne dwa ataki leczą jeszcze bardziej, a w ciągu kilku sekund przywraca procent swojego maksymalnego zdrowia.

E — Płonący Popłoch 

Udyr zyskuje krótkotrwałą premię do prędkości ruchu. Jego pierwszy atak przeciwko każdemu celowi w tym stylu rozciąga się na niewielką odległość i ogłusza go (każda jednostka ma osobny czas odnowienia). 

Przebudzenie: Udyr zyskuje jeszcze większą premię do prędkości ruchu i na krótko staje się odporny na efekty kontroli tłumu.

R — Skrzydlata Burza 

Udyr tymczasowo przywołuje wokół siebie burzę, która spowalnia i zadaje obrażenia pobliskim jednostkom. Jego kolejne dwa ataki powodują pulsowanie burzy, zadając dodatkowe obrażenia magiczne. 

Przebudzenie: Udyr rozpętuje burzę, powodując, że zadaje ona dodatkowe obrażenia i goni za pobliskimi wrogami.

League of Legends

Zmiany w rozgrywce

Wraz z nowym patchem otrzymaliśmy kilka zmian w poziomie mocy postaci. Bohaterowie, jacy otrzymali buffy to:

  • Akali
  • Kennen
  • Lee Sin
  • Leona
  • Lilia
  • Rammus
  • Shen
  • Singed
  • Thresh
  • Zed

Bardzo cieszy mnie, że Riot stara się przywrócić trochę ślepego mnicha, którego rzadko ostatnio widuję w dżungli. W jego przypadku buff polega na zmniejszeniu kosztu energii wszystkich umiejętności o 5 punktów, co powinno pozwolić na częstsze ich używanie. Przeraża mnie lekko wydłużony czas ogłuszenia w przypadku R Leony, która i tak jest dość przerażającym pickiem na bota. 

Jako osoba grająca sporo Lilią cieszy mnie, iż jej obrażenia przeciwko stworom, które zadawała przy pomocy swojej pasywki zostały lekko zwiększone, gdyż jej tempo czyszczenia dżungli pozostawiało czasem sporo do życzenia. Ciekawą zmianę otrzymał również Zed. Od teraz jego W możemy rzucać bez ograniczeń (wcześniej było to 2000 jednostek) zatem jego cień może teraz opuścić swobodniej swojego właściciela. 

Nerfy otrzymali:

  • Gwen
  • Kalista
  • Master Yi
  • Qiyana
  • Sivir
  • Taliyah

Riot zauważył, że Master Yi stał się ostatnio nieco zbyt silny, zatem otrzymał on zwiększenie czasu odnowienia na jego E na wszystkich poziomach do 18 sekund. Jest to niewielka zmiana, lecz miejmy nadzieję, iż trochę ostudzi ona możliwości tej postaci. 

Bardzo oberwało się również Qiyanie, która swego czasu została królową Summoners Rift. Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterka mogła aktywować swoją umiejętność bierną o jeden raz więcej po wyposażeniu Pierwszego Uderzenia. Dodatkowo zmniejszone zostało skalowanie dodatkowych obrażeń od ataku umiejętności biernej.  

League of Legends

Zmiany systemowe

Jeżeli chodzi o nowości w przedmiotach, to niewiele się zmieniło. Rtęciowy Bułat otrzymał nieco więcej odporności na magię oraz wydłużono czas jego działania.

Świt Srebrzystej również doczekał się podobnej zmiany, i zwiększono odporność na obrażenia magiczne. Jego premia do nieustępliwości i odporności na spowolnienie zwiększyła się do 50%. 

Najciekawszą zmianą w przedmiotach są zmiany Boskiego Łamacza: 

Leczenie: 65% ⇒ 55% czystych obrażeń (+(4,8% w zwarciu / 2,4% na dystans) maksymalnego zdrowia celu) (+100% podstawowych obrażeń od ataku)

Oprócz powyższych zmian przypominamy, iż od 19 sierpnia zostaną podniesione ceny na Riot Points. Jeżeli macie zatem zaplanowane jakieś większe zakupy, warto zrobić to już teraz. Pojawiła się również jedna bardzo duża zmiana. Do pewnego czasu była ona wdrożona na próbę na serwerach NA oraz KR, lecz z racji, iż została ona przyjęta pozytywnie, zostanie ona wdrożona dla reszty serwerów.

Od teraz gracze z MMR skorelowanym z kręgiem Mistrz lub wyższymi nie będą już mogli grać w duecie w rankingowej kolejce solo/duet, nawet jeśli nie osiągnęli kręgu Mistrza lub wyższego. Ma to uniemożliwić smerfom dostanie się do wyższych kręgów, za pomocą kolejki solo/duo. 

Do gry zostały dodane również trzy nowe skiny:

  • Poskramiaczka Potworów Lulu 
  • Zap’Maw
  • Poskramiacz Potworów Veigar

Xiaomi Mix Fold 2 niczym Samsung Galaxy Z Fold 4: specyfikacja, wygląd i ceny prosto z premiery

Autor: Piotr Rochna