Instagram – dużo się ostatnio dzieje na tym polu, i dobrze! Platforma wprowadza powoli aktualizacje, które mają ułatwić komunikowanie się i interakcję z firmami. Brzmi dobrze?

Instagram ma już ponad 200 milionów aktywnych użytkowników, a ponad 150 milionów z nich prowadzi rozmowy z firmami za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich każdego miesiąca. Do tej pory nie było rozróżnienia na wiadomości zwykłe oraz biznesowe – były one traktowane jednakowo.

Jak to obecnie wygląda?

Wiadomości

Zrzut ekranu 2018 05 10 o 21.58.47

Wszystkie wiadomości są widoczne w głównej skrzynce odbiorczej zamiast w wiadomościach oczekujących. Są oznaczone gwiazdką i filtrowane ze względu na przeczytanie oraz nieprzeczytane. W najbliższym czasie testowane będą również, tak zwane, szybkie odpowiedzi, które mają umożliwić ekspresowe reagowanie na często pojawiające się pytania.

R E K L A M A

CTA

Przyciski CTA umożliwia rezerwację, zakup biletów czy umówienie spotkania. Pozwoli to na dokonanie pewnych działań bez konieczności wychodzenia z aplikacji. Funkcja jest dostępna obecnie jedynie dla aplikacji partnerskich: Acuity, Atom Tickets, Booksy, ChowNow, Eatstreet, Eventbrite, Fandango, GrubHub, MyTime, OpenTable, Reserve, Restorando, Resy, SevenRooms, StyleSeat, Tock i Yelp Reservations. Już niebawem do tego grona dołączą: Appointy, Genbook, LaFourchette, MINDBODY, Schedulicity, SetMore, Shedul i Vagaro.

Zrzut ekranu 2018 05 10 o 22.11.57

Niektóre z funkcji są jednak dostępne obecnie jedynie na określonych rynkach. Funkcja jest zdecydowanie bardzo przydatna i była potrzebna przy profilach biznesowych. Instagram już dawno nauczył się słuchać swoich odbiorców i dostarczać im funkcjonalności jakich oczekują. Więcej na ten temat przeczytacie na oficjalnym blogu Instagrama o tu.