LA 2028 – zaprezentowano logo Igrzysk Olimpijskich na 8 lat przed imprezą

Opublikowano 4.09.2020 15:00 -


Wczoraj w Los Angeles zaprezentowano nowe logo nadchodzących Igrzysk Olimpijskich. Jest to dość zaskakujące, gdyż impreza w Stanach Zjednoczonych ma odbyć się za... 8 lat!

W 2017 roku Międzynarodowy Komitet Olimpijski dokonał bezprecedensowego kroku, prezentując światu od razu dwóch kolejnych gospodarzy letnich Igrzysk Olimpijskich na lata 2024 i 2028. Wybranymi miastami były Paryż i Los Angeles. Paryż swój znak zaprezentował w zeszłym roku. Los Angeles zrobiło to wczoraj. To dość zaskakujący krok, gdyż do imprezy pozostało prawie 8 lat, a przed nią odbędą się jeszcze Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w 2024 roku i... Tokyo. Japońska impreza, mająca odbyć się w tym roku, została przełożona na 2021 rok, z powodu szalejącej na świecie pandemii COVID-19.

Olimpiada jest kobietą – zaprezentowano logo Igrzysk Olimpijskich w Paryżu

Nowe logo Igrzysk jest dość zaskakujące, gdyż jest... dynamiczne. Stale zmieniający się emblemat odzwierciedlać ma kreatywność i różnorodność Los Angeles. Znak składa się z trzech elementów – skrótu LA, liczby 28 oraz znaku Igrzysk Olimpijskich bądź Paraolimpijskich. L, 28 i znak igrzysk są elementami stałymi (oczywiście kółka olimpijskie czy znak paraolimpiady zmienia się w zależności od kontekstu użycia), natomiast A zmienia się cały czas. Logo Igrzysk Olimpijskich w Paryżu było przełomowe, gdyż było pierwszym znakiem wspólnym dla Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich, za to Amerykanie poszli nie o krok, a o dwa czy trzy kroki dalej. Logo L.A. 2028 zostało stworzone dla ery „cyfrowej”, z myślą o osobach, które podczas Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles będą w wieku 20-30 lat, czyli teraz mają zaledwie dwanaście.

Na powyższym filmie zobaczycie ponad 30 różnych wariantów znaku. Do ich stworzenia zaproszono znanych sportowców i artystów. Swój wkład w stworzenie logo mieli między innymi medaliści olimpijscy – łyżwiarz figurowy Adam Rippon, snowboardzistka Chloe Kim, lekkoatletka Allyson Felix i gimnastyczka Gabby Douglas. Swoje warianty zaproponowali paraolimpijczyk Scout Bassett oraz bokserka Chantel Navarro. Spoza sportu do współpracy zaproszono legendę graffiti Chaza Bojórqueza, artystę Stevena Harringtona, a także zdobywczynię nagrody Grammy Billie Eilish, Lilly Singh gwiazdę Youtube czy aktorkę i producentkę Reese Witherspoon. Wszystkie te osoby są w jakiś sposób związane z miastem-gospodarzem. Poszczególne propozycje są tak różne, jak ich autorzy.

Pracując nad wizerunkiem imprezy, współpracowano z szeregiem większych i mniejszych agencji, między innymi z Works Collective z siedzibą w Los Angeles, Stink Studios, Media Monks, Cashmere Agency i Giant Spoon, a także z zespołem projektowym Nike. Co ciekawe Igrzyska Olimpijskie 2028 to nie pierwszy raz, kiedy widzimy dynamiczne logo reprezentujące miasto Los Angeles. W 2017 roku firma 72andSunny stworzyła dla miasta kampanię „LA Original”, aby wyróżnić lokalnych twórców i producentów. Nie wiem, jak w praktyce sprawdzi się pomysł na dynamiczne logo Igrzysk Olimpijskich 2028, wiem jednak, że marketingowo to z pewnością strzał w 10, a księgowi już zacierają ręce na myśl o wpływach ze sprzedaży gadżetów.

Wieści z Rozładowani.pl