Pojawił się właśnie pierwszy konkretny raport Google Trends, który przygotowała firma Picodi. Jak się okazuje, Polacy postanowili przeznaczyć ten wolny czas (poza pracą) na naukę.

Największy skok procentowy odnotowano dla kursów online, chodzi o serwisy typu Udemy czy też Courser. Liczby mówią same za siebie – jest to aż 400% więcej rok do roku. Co dalej? Ćwiczenia. Polacy nie są aż tak leniwym narodem i szybko się nudzi, zatem trzeba trochę kości rozprostować. Ćwiczenia w domu zyskały 285%, a osławione już seriale znalazły się na trzecim miejscu ze skokiem 185%.

R E K L A M A

Na dalszych miejscach znajduje się majsterkowanie, bo przecież mężowie zostali zagonieni do naprawienia zaległych usterek w domu, a także podcasty i medytacja (ta nie powinna dziwić, bo wielu dopiero na kwarantannie poznaje swoją drugą połówkę):

Jak czytamy w analizie Picodi.com:

  • Największy procentowy wzrost zainteresowania odnotowaliśmy dla kursów online, jak Udemy, Coursera itp. (o 400% rok do roku);
  • Na drugim miejscu – ćwiczenia w domu (+285%), dopiero na trzecim są seriale (+185%).
  • Nieco mniejszy, ale wciąż znaczący wzrost pokazało majsterkowanie (+79%), podcasty i medytacja (po +69%);
  • Czynności związane z wychodzeniem z domu (kino, koncerty, teatr) spodziewanie poszły mocno w dół;
  • Zaskakująco spadło zainteresowanie językami obcymi.
Zmiana hobby w czasie samoizolacji
Jak widać, nie jest tak źle z naszymi rodakami. Duże skoki odnotowały zajęcia ambitniejsze niż tylko seriale ;) Zasługą tego jest na pewno masa promocji najróżniejszych firm oferujących szkolenia i usługi.