Krótki wywiad z marketingiem polskiego odpowiednika serwisu Pinterest | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Krótki wywiad z marketingiem polskiego odpowiednika serwisu Pinterest

Opublikowano 5 lat temu - 2


Po wielu staranich i dość długim czasie oczekiwania, otrzymałem odpowiedzi na zadane pytania od Marketing Managera , Pani Urszuli Zych - pracownika Szafa.pl. Przypomnę, tylko że firma Szafa jest właścicielem polskiego odpowiednika serwisu pinterest, o którym pisałem stosunkowo niedawno. Zszywka.pl (bo taką nazwę nosi serwis) rośnie w silę i w niedługi czas od startu, przyciągnęła uwagę sporej ilości internautów. Czy wierne odzwierciedlenie serwisu Pinterest, bijącego wszelkie rekordy może przynieść wymierne efekty? Jaki jest plan rozwoju serwisu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej.

1. Nie chce by pytanie zabrzmiało uszczypliwie, ale nie myśleli Państwo o nadaniu unikalnego charakteru serwisowi zamiast wiernie go odwzorować czy też zbudować na kształt Pinterest.com?

 Dziękuje za linka, nie znałam wcześniej tego serwisu ;)

2. Nie da się ukryć, że odnoszący na zachodzie suckes - Pinterest odbierany jest głównie przez żeńską część internetu, czy z serwisem zszywka.pl będzie podobnie, czy zamierzają Państwo zmienić ten trend?

Nie chcemy zamykać się tylko na płeć żeńską. Choć nie łudzimy się, że to najaktywniejsza grupa internautów. To kobiety są wyczulone na estetykę, lubią kolekcjonować, otaczać się ładnymi rzeczami, jak również śledzić najnowsze trendy modowe. Jednak mamy również coś dla Panów. Na serwisie znajduje się wiele triali, jak zrobić coś własnymi siłami, są kategorie typowo męskie jak sport, motoryzacja, gadżety. Kategorie Podróże i widoki oraz Architektura również cieszą się zainteresowaniem mężczyzn. Dlatego też wprowadziliśmy dodatkową funkcjonalność, w postaci ikonek płci przy kategoriach na stronie głównej - dzięki której zarówno Panowie jak i Panie mogą włączyć selekcję, wyświetlającą kontent zgodnie z ich zainteresowaniami.

3. Dostęp do serwisu aktualnie nie jest otwarty, w jaki sposób można zdobyć zaproszenia? Czy rejestracja będzie docelowo otwarta, jeśli tak to kiedy możemy się tego spodziewać?

Każda osoba, która chce zostać członkiem społeczności Zszywki, może poprosić o zaproszenie (przycisk na stronie głównej "Zdobądź zaproszenie). Najszybszą metodą jest otrzymanie zaproszenia przez znajomych, już będącymi użytkownikami serwisu (opcja Zaproś znajomych).

Na razie nie przewidujemy udostępnienia rejestracji otwartej - pozwoli to nam zachować wyjątkowość serwisu, bo pamiętajmy, że serwis zszywka.pl tworzą użytkownicy. Zależy nam, by grono użytkowników, dbała o jakość kontentu, dodając zdjęcia, które naprawdę warte są obejrzenia. Na Zszywce chodzi również o komentowanie i dzielenie się foto-inspiracjami ze znajomymi - czym większa grupa znajomych, tym większa aktywność społeczności. Bardzo duża liczba użytkowników, która już skorzystała z zaproszenia swoich znajomych - aktywnych użytkowników na Zszywce, tylko nas utwierdza w przekonaniu, że serwis nadal powinien być dostępny przez zaproszenia.

4. Jaki jest model biznesowy zszywka.pl, na czym będzie zarabiać?

Serwis jest we wczesnej fazie adaptacyjnej i w chwili obecnej skupiamy się optymalizacji aktualnych rozwiązań, dodawaniu nowych funkcjonalności, a więc pracujemy nad tym wszystkim co ma sprawić, że przyciągać będziemy kolejnych użytkowników, a obecnym będzie się wygodnie i jeszcze przyjemniej korzystało z serwisu.

5. Czy wszelkie wpisy dodawane przez użytkowników zszywka.pl są w jakikolwiek sposób moderowane? 

Zszywka.pl powstała wraz z grupą moderatorów, którzy współtworzyli bazę zdjęć i rozpoczęli kolekcjonowanie foto-inspiracji. W tym momencie, nowi użytkownicy świetnie sobie radzą z dodawaniem zdjęć, także rola moderatorów ogranicza się do śledzenia nadużyć czy pomocy użytkownikom w poznaniu serwisu.

 6. Jakie są plany na rozwój serwisu? Czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie?

Serwis jest na etapie rozwoju. Wciąż jest udoskonalany, wprowadzamy udogodnienia i nowe funkcjonalności. W najbliższym czasie ruszamy z bardzo atrakcyjnym konkursem, który wyłoni i nagrodzi najaktywniejszych użytkowników, a zarazem zapewni wartościowy kontent.