Koniec z optymalizacją pod Domain Authority - nie ma wpływu na rankingi Google

Koniec z optymalizacją pod Domain Authority - nie ma wpływu na rankingi Google

Opublikowano 8.03.2019 9:52 -


W tym tygodniu Moz ogłosił, że uaktualnił swój Domain Authority (DA), co spowodowało zamieszanie w niektórych segmentach branży SEO. Niektórzy wciąż mylą bowiem DA z wewnętrzną metryką używaną przez Google.

DA nie jest parametrem Google. Jest to rodzaj oceny, którą wymyślił Moz, dostawca zestawu narzędzi SEO. Aby było jasne: Moz nigdy nie twierdził, że Google używa DA. Ba, w rzeczywistości wyraźnie powiedział, że DA nie ma związku z Google i jego wynik oparty jest na wewnętrznych rozwiązaniach, danych i algorytmach firmy.

Moz nie jest zresztą jedyny, jeżeli chodzi o wewnętrzne określanie wyników witryn. Majestic, Ahrefs i wielu innych dostawców narzędzi SEO też mają swoje prywatne skale. DA nie ma więc wpływu na rankingi Google, ponieważ po prostu nie jest metryką Google. Jeśli Twój wynik w tym zakresie idzie w górę lub w dół, nie powinieneś oczekiwać, że podobnie zmieni się Twoją pozycja w Google. Russ Jones z Moz poprosił nawet o dodanie tej informacji do wyniku DA, ponieważ ludzie wciąż pytają Google, jak poprawić swoje wyniki w tym zakresie.

Skąd w ogóle przekonanie, że jest inaczej? Dzisiaj to już właściwie legenda przekazywana z ust do ust, przez posty, e-maile i branżowe oferty. Nikt nie kwestionuje wiarygodności porad czy wskazówek, które powtarzane są jak mantra, a dbałość o DA przy SEO jest taką właśnie mantrą. Problem widać zwłaszcza teraz, gdy Moz przypomniał o tym, że DA nie jest parametrem Google. Wiele osób wpadło w panikę i otwarcie protestuje przeciwko zmianom, które – wydaje im się – uderzą w ich strategie pozycjonowania i obniżą pozycję strony w wyszukiwarkach. Tylko, że… przecież żadnych zmian nie ma.

Korzeni tej historii należałoby pewnie szukać w PageRanku. W 2000 roku Google uczynił ten wynik widocznym dla każdej strony. Gorączka PageRank była powszechna. Wiele firm zajmujących się SEO miało obsesją na punkcie PR i robiło wszystko w oparciu o jego wyniki. Kiedy Google przestał udostępniać wyniki PageRank w 2016 roku, zaczęto szukać alternatywnej metody pomiaru, wokół której można byłoby budować nowe strategie SEO.

Właśnie wtedy pojawił się Moz z Domain Authority.

Skupienie się tylko na PageRank nigdy nie było dobrą strategią SEO, tak samo jak nie jest wartościowym rozwiązaniem koncentracja wokół DA. Powtórzę to: DA nie ma wpływu na pozycję w Google. Zamiast kurczowo się go trzymać, skoncentruj się na szerszym obrazie. A jeżeli korzystasz z usług firmy pozycjonującej – nie daj się oszukać, DA wcale nie musi Ci pomóc (choć oczywiście może mieć zbieżny wynik z pozycją w Google).

Zachęcam Was do przeczytania tekstu z bloga Moz o wymierności DA i paramrów konkurencji.

Wieści z Rozładowani.pl