Koniec pewnej epoki - DMOZ zamknięty | DailyWeb.pl

Koniec pewnej epoki - DMOZ zamknięty

Opublikowano 8 miesięcy temu - 1


Świat SEO, to świat pełny dynamicznych zmian. Przy każdej aktualizacji algorytmu Google jedni tracą, drudzy zyskują, pojawiają się nowe narzędzia, a stare wychodzą z obiegu. Wygląda na to, że wiatr zmian dopadł także popularny katalog DMOZ, który z dniem 17 marca został oficjalnie zamknięty.

Pamiętam czasy kiedy ponoć same meta tagi miały wpływ na pozycję w Google. Wysuwam przypuszczenie, bo jak wiadomo z gigantem, dużo aspektów to tylko przypuszczenia. Kiedyś nawet interesowałem się światem SEO i byłem czynnym czytelnikiem najpopularniejszego polskiego forum o SEO (PiO). Chłonąłem wiedzę z ogromną przyjemnością, robiłem własne testy, ten świat mnie zdecydowanie pochłonął. Niestety z czasem, po zmianach algorytmów, wiedziałem, że ja i moje zaplecze jesteśmy niewiele warci w tym świecie, więc poddałem się. Samo pozycjonowanie było i w sumie nadal jest czymś, co staram się śledzić na bieżąco.

Pamiętam także, jak dziś, jak ważna była obecność w katalogu DMOZ. Google nawet nie ukrywało, że obecność tam wpływa na miejsce w rankingu wyników wyszukiwania. To co zastanawiało, to fakt, że niektóre moje strony trafiały do ów katalogu, niektóre nie i w zasadzie nie było żadnego rozsądnego do tego wyjaśnienia. To także był najczęstszy zarzut co do samego DMOZ. Niby jasne przepisy i regulacje, ale ostatecznie i tak dodanie do katalogu było swego rodzaju loterią.

W sumie to nie dziwota, skoro ktoś wpadł na pomysł katalogowania wszystkich stron internetowych w sieci. Zadanie dość spartańskie, nie da się ukryć. Dlatego też pomysł i idea stojąca za całością wypaliła się, bo nie sposób ręką człowieka zapanować nad tak wielkim i nieokiełznanym światem internetu, nieustannie zmieniającym się. Dlatego też  po 19 latach bytu DMOZ ostatecznie zamknięty.