Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #6 – Podstawy optymalizacji – Content | DailyWeb.pl

Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #6 – Podstawy optymalizacji – Content

Opublikowano 2 lata temu - 8


Cześć! Dzisiaj zajmiemy się czymś, co powinno być oczywiste, ale niestety bardzo często ten element jest pomijany lub traktowany po macoszemu w stylu kopiuj/wklej. Mowa tutaj o kolejnym elemencie optymalizacji serwisów WWW, jakim jest treść, czyli content.

Unikalne treści

Każda strona zawiera treści, ma ich mniej, bądź więcej, najważniejsze jest to, żeby wszystkie były unikalne. Co to znaczy? - artykuły, opisy nie powinny pojawiać się na innych stronach, co i to tyle? Oczywiście nie, byłoby zbyt łatwo, zasada unikalności nie oznacza, że nie możesz na swojej stronie cytować, że nie możesz publikować filmów i grafik pochodzących z innych serwisów (oczywiście warto wcześniej zapoznać się z prawami autorskimi danych utworów). Unikalność treści powinna obowiązywać również w obrębie Twojej domeny, zadbaj o unikalny content na każdej podstronie, niech oferują jak najwięcej potencjalnym klientom (nie przejmuj się nagłówkiem, stopką czy menu, one w 99% zawsze są identyczne na każdej podstronie).

Porządek i przejrzystość, czyli jak pomóc klientowi odnaleźć to – czego szuka?

Jeśli planujesz budowę strony, bądź optymalizujesz już stworzoną, zastanów się nad tym, co chciałbyś pokazać i co może interesować Twoich potencjalnych klientów. Zaplanuj menu i podstrony w taki sposób, aby klient nie musiał się zastanawiać, czy właśnie u Ciebie znajdzie to – czego szuka, albo, żeby opuścił Twoją stronę myśląc błędnie, że nie oferujesz jednak tego, czego szuka. Tu na pomoc znów przychodzi biała kartka papieru- wiedząc, co oferujesz, zapewne wiesz kim jest Twój klient, stwórz dla niego odpowiednie podstrony, zaplanuj treści, postaraj się ich wszystkich zaspokoić.

Bardzo często zdarza się, że strona internetowa przeładowana jest jednym tematem, zawiera masę podstron, które tyczą o tym samym, jak domniemam taki zabieg ma służyć pozyskaniu większego ruchu i lepszych pozycji. Nie jest to dobra droga, taki zabieg może prowadzić do osłabienia mocy słów kluczowych, dlatego nie twórz treści na siłę, nie duplikuj tematów.

Wyszukiwarka Google widzi treści przede wszystkim jako tekst zamieszony w witrynie. W końcu większość zapytań wpisywanych jest właśnie w formie tekstu.

Roboty wyszukiwarki największą wagę przywiązują do:

  • zawartości znaczników title (mówiliśmy już o tym, w jaki sposób tworzyć tytuł dla każdej podstrony),
  • nagłówków (w formacie <H1>, <H2>, <H3>, etc.),
  • tekstów zakotwiczenia w linkowaniu wewnętrznym,

niż do treści zwykłych akapitów. Musisz wziąć te informację pod uwagę planując rozmieszczenie słów kluczowych w treści strony.

Mając stworzoną listę zaplanowanych podstron dopisz do nich odpowiednie składniki. Zadbaj o to, żeby najważniejsze frazy występowały we wskazanych powyżej miejscach, nie zapominając przy tym, że muszą być przyjazne nie tylko wyszukiwarce, a dla klienta przede wszystkim!

Wszystkim tym, o czym dziś pisaliśmy zajmuje się Google Panda, to algorytm oceniający wartość treści na stronie. Sprawdza ich unikalność, ale również interesuje go inna OŚĆ, aktualność! Musisz wiedzieć, że stworzenie WWW nie powinno być jednorazową pracą, warto aktualizować artykuły i wpisy o nowe informacje. Z biegiem czasu zmieniają się technologie, trendy, opisywane przez nas produkty, czy po prostu tematyka, którą się zajmujemy. Warto w takiej sytuacji aktualizować je, aby aby zadowolić misia, ale przede wszystkim, żeby klient trafiając do naszego serwisu znalazł wyczerpujące informacje, odpowiedzi na pytania, czy produkt, którego szukał.

Pozostałe odcinki

Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.