Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #4 – Podstawy optymalizacji – metatagi | DailyWeb.pl

Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #4 – Podstawy optymalizacji – metatagi

Opublikowano 3 lata temu - 23


Ostatnio zajmowaliśmy się title, czyli tytułem witryny, omówiliśmy sobie jego znaczenie, jak go zbudować, oraz czego unikać. Dzisiaj na warsztat wrzucamy kolejny element optymalizacji naszej strony pod kątem pozycjonowania. Opowiemy o metatagach.

Co to są metatagi i jakie mają znaczenie?

"Metatagi są doskonałym rozwiązaniem dla webmasterów, którzy chcą przekazywać wyszukiwarkom dodatkowe informacje na temat swoich witryn... Metatagi są dodawane do sekcji <head> strony w formacie HTML i zazwyczaj wyglądają następująco:"

<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta charset="utf-8">
    <title>TYTUŁ WITRYNY</title>
    <meta name="description" content="OPIS WITRYNY">
    <meta name="keywords" content="SŁOWA KLUCZOWE">
  </head>

Powyższy fragment przedstawia tylko te najczęściej używane, albowiem musicie wiedzieć, że metatagi od jakiegoś czasu z punktu widzenia SEO straciły całkowicie na wartości. Jeszcze do niedawna elementy takie jak description czy keywords były podstawą w pozycjonowaniu, a teraz?


Description -  to nic innego jak opis naszej witryny, wyszukiwarka pokazuje go w wynikach wyszukiwania pod postacią snippeta, zaraz pod tytułem (niebieska część) i adresem (zielona część), więc warto zadbać o to, żeby podobnie jak tytuł – zachęcał do kliknięcia.

Co to są metatagi i jakie mają znaczenie?

Wykorzystaj ten element do rozbudzenia ciekawości potencjalnego klienta i nie zapomnij o słowach kluczowych, zostaną pogrubione w wynikach zwróconych przez wyszukiwarkę. Pamiętajcie o tym, żeby nie duplikować w tym miejscu treści, opis i tytuł nie mogą wyglądać tak samo, no pomyśl jak to będzie wyglądać dla klienta…


Keywords – czyli nasze wypieszczone słowa kluczowe, ale uwaga, Google całkowicie go olewa samodzielnie ustalając listę słów najbardziej odpowiadających treści strony. Ten tag w odróżnieniu od description jest niewidoczny dla klienta w wynikach wyszukiwania, możemy go zobaczyć tylko w kodzie strony. Po co w takim razie go stosować? Choćby dlatego, że istnieją inne wyszukiwarki dla których ten parametr ma duże znaczenie. Mowa tutaj na przykład o Onecie, czy WP, które sprawdzają obecność słów kluczowych i opisów w sekcji HEAD podczas zgłaszania witryny do ich katalogu, zatem jeśli nie zrobicie tego od razu, to na pewno później wrócicie do tego tematu.


Metatagi MEME

Pamiętajcie o tym, że metatagi description i keywords powinny być różne na każdej podstronie i mimo ich zerowej wartości pod kątem pozycjonowania nie powinniście ich pomijać. Moim zdaniem to bardzo ważny element, który ma znaczący wpływ na ruch na stronie. Jeśli uda się Wam stworzyć atrakcyjny tytuł, który zatrzyma klienta, zaintryguje i wraz z opisem nakłoni do kliknięcia- to połowa marketingowego sukcesu.

A Ty jak myślisz?

Pozostałe odcinki

Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.