Jeśli z jakichś przyczyn trafiasz tu po raz pierwszy zgodę swoją rada Ci daje na to abyś nadrobił zaległości, nikogo w tyle zostawiać nie można: Poradnik SEO dla początkujących
Dzisiaj podzielę się podstawami optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarki, na pewno dużo z Was te podstawy już gdzieś musnęło. Postaram się aby artykuł był pomocnym zestawieniem dla tych, którzy już coś wiedzą, oraz poradnikiem dla tych, którzy zgodnie z ideą serii wkraczają w ten świat. Wychodzę również z propozycją zadawania pytań w komentarzach, w tym miejscu możecie dzielić się swoją wiedzą, albo pytać w przypadku jeśli coś jest niezrozumiałe.
1. Tytuł strony, czyli jak prawidłowo przygotować title?
Przeczytałeś nagłówek i już myślisz, żeby zejść niżej? Nie pomijaj tego fragmentu, będzie krótko i na temat, gwarantuje Ci, że ten element jest 2gim z najważniejszych składników działań mających na celu optymalizację Twojej strony.
Co to jest ten title?
Title jest niczym innym jak tytułem strony, użytkownik widzi go w zakładce karty przeglądarki, bądź w wynikach wyszukiwania Google (na niebiesko). Przypomnij sobie jak wyglądają okładki książek, tytuły artykułów- są esencją całego tematu, tak samo jest w przypadku tytułu stron, ma streszczać zawartość strony w maksymalnie 15 słowach.


Jak powinien wyglądać tytuł?
Krótki i treściwy, jak już wspomniałem maksymalnie 15 słów, tytuł powinien w skrócie informować odwiedzających o zawartości strony. Oczywiście to b.ważne miejsce pod kątem słów kluczowych, aby nasza wyszukiwarka wiedziała dla jakich słów kluczowych pokazać nasze treści w swoich wynikach.
Tytuł nie powinien być dłuższy jak 100 znaków, choć i tak wiecie, że bardzo często Google nie wyświetla go w całości (tam jest coś w okolicy 65 znaków).
Co robić, a czego unikać?
Należy:
- przypisz do każdej strony tytuł odpowiadający jej zawartości, wskaż którą podstronę powinna wskazywać wyszukiwarka dla konkretnego zapytania,
- w przypadku bardzo konkurencyjnych haseł, im mniej słów w tytule tym lepiej, ponieważ cała siła jest wtedy rozkładana na mniejszą ilość słów,
- jeśli zależy Ci na marce swojej firmy, umieść jej nazwę w tytule, w innym przypadku skonstruuj tytuł strony tak, aby zawierał najważniejsze słowa kluczowe, przy czym najważniejsze powinny się znajdować na samym początku,
- Rozmiar to nie wszystko. Mniejsi w liczbie jesteśmy, ale więksi w umyśle.
Nie należy:
- unikaj stosowania identycznych tytułów dla wszystkich podstron,
- nie marnuj miejsca na „adres www”, na teksty w stylu „Witaj”, czy opisy „Strona główna”,
- nie upychaj na siłę wszystkich słów kluczowych w tytule strony, im więcej słów kluczowych upchniesz w tym miejscu tym będziemy obserwować większy rozkład sił na każde z nich, zatem ich skuteczność maleje,
- nie odmieniaj słów na wszystkie możliwe sposoby w stylu: ubrania, ubranie, ubrań, oprócz tego, że Twoja strona w wynikach będzie wyglądać idiotycznie, nie ma to najmniejszego sensu,
- nie optymalizuj każdej z podstron pod te same słowa kluczowe
[note note_color=”#3cbabe” text_color=”#fff” radius=”5″]Przykład:
Posiadamy taką listę słów kluczowych:
odzież sportowa, ubrania sportowe, odzież sportowa dla kobiet, ubrania sportowe dla kobiet,
odzież sportowa dla mężczyzn, ubrania sportowe dla mężczyzn
[/note]
[note note_color=”#3cbabe” text_color=”#fff” radius=”5″]Jak dla takich słów ułożyć tytuł? Proste!
Sklep sportowy | Odzież dla kobiet i mężczyzn | Ubrania sportowe dla każdego![/note]
Zauważyłeś pionową kreskę „|” ? Moim zdaniem świetnie nadaje się do oddzielania w tytule elementów zawierających słowa kluczowe. Używacie jej czasem? Jest pod Backspace’m :-)
Ok, następny element za nami, nauczyliśmy się, jak wybrać dla naszej witryny odpowiednie słowa kluczowe i frazy, od dziś wiemy o co tak naprawdę chodzi z tytułem strony. Ciekaw jestem, czy już powoli dostrzegacie błędy konkurencji przeglądając wyniki wyszukiwania. Pamiętaj, że to jest szansa dla Ciebie!
W następnej części zamkniemy całe metatagi i opowiem gdzie jeszcze na stronie możemy zamieszczać słowa kluczowe i w jaki sposób należy to robić. Serwus!
Pozostałe odcinki
Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.