Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #3 – Podstawy optymalizacji – Tytuł strony | DailyWeb.pl

Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #3 – Podstawy optymalizacji – Tytuł strony

Opublikowano 2 lata temu - 19


Witaj Padawanie, mam nadzieję, że moc w Tobie rośnie. Po ostatnich 2óch artykułach staliście się specjalistami w doborze odpowiednich słów kluczowych dla swojej witryny, potraficie wybrać te właściwe, te skuteczne i wartościowe, jest to jednak wstęp na Waszej drodze do poznania mocy SEO.

Jeśli z jakichś przyczyn trafiasz tu po raz pierwszy zgodę swoją rada Ci daje na to abyś nadrobił zaległości, nikogo w tyle zostawiać nie można: Poradnik SEO dla początkujących

Dzisiaj podzielę się podstawami optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarki, na pewno dużo z Was te podstawy już gdzieś musnęło. Postaram się aby artykuł był pomocnym zestawieniem dla tych, którzy już coś wiedzą, oraz poradnikiem dla tych, którzy zgodnie z ideą serii wkraczają w ten świat. Wychodzę również z propozycją zadawania pytań w komentarzach, w tym miejscu możecie dzielić się swoją wiedzą, albo pytać w przypadku jeśli coś jest niezrozumiałe.

1. Tytuł strony, czyli jak prawidłowo przygotować title?

Przeczytałeś nagłówek i już myślisz, żeby zejść niżej? Nie pomijaj tego fragmentu, będzie krótko i na temat, gwarantuje Ci, że ten element jest 2gim z najważniejszych składników działań mających na celu optymalizację Twojej strony.

Co to jest ten title?

Title jest niczym innym jak tytułem strony, użytkownik widzi go w zakładce karty przeglądarki, bądź w wynikach wyszukiwania Google (na niebiesko). Przypomnij sobie jak wyglądają okładki książek, tytuły artykułów- są esencją całego tematu, tak samo jest w przypadku tytułu stron, ma streszczać zawartość strony w maksymalnie 15 słowach.

screen1
Tak wygląda tytuł strony w kodzie strony
screen2
Na niebiesko- tytuł strony w wynikach wyszukiwania

Jak powinien wyglądać tytuł?

Krótki i treściwy, jak już wspomniałem maksymalnie 15 słów, tytuł powinien w skrócie informować odwiedzających o zawartości strony. Oczywiście to b.ważne miejsce pod kątem słów kluczowych, aby nasza wyszukiwarka wiedziała dla jakich słów kluczowych pokazać nasze treści w swoich wynikach.
Tytuł nie powinien być dłuższy jak 100 znaków, choć i tak wiecie, że bardzo często Google nie wyświetla go w całości (tam jest coś w okolicy 65 znaków).

Co robić, a czego unikać?

Należy:

  • przypisz do każdej strony tytuł odpowiadający jej zawartości, wskaż którą podstronę powinna wskazywać wyszukiwarka dla konkretnego zapytania,
  • w przypadku bardzo konkurencyjnych haseł, im mniej słów w tytule tym lepiej, ponieważ cała siła jest wtedy rozkładana na mniejszą ilość słów,
  • jeśli zależy Ci na marce swojej firmy, umieść jej nazwę w tytule, w innym przypadku skonstruuj tytuł strony tak, aby zawierał najważniejsze słowa kluczowe, przy czym najważniejsze powinny się znajdować na samym początku,
  • Rozmiar to nie wszystko. Mniejsi w liczbie jesteśmy, ale więksi w umyśle.

Nie należy:

  • unikaj stosowania identycznych tytułów dla wszystkich podstron,
  • nie marnuj miejsca na „adres www”, na teksty w stylu „Witaj”, czy opisy „Strona główna”,
  • nie upychaj na siłę wszystkich słów kluczowych w tytule strony, im więcej słów kluczowych upchniesz w tym miejscu tym będziemy obserwować większy rozkład sił na każde z nich, zatem ich skuteczność maleje,
  • nie odmieniaj słów na wszystkie możliwe sposoby w stylu: ubrania, ubranie, ubrań, oprócz tego, że Twoja strona w wynikach będzie wyglądać idiotycznie, nie ma to najmniejszego sensu,
  • nie optymalizuj każdej z podstron pod te same słowa kluczowe
[note note_color="#3cbabe" text_color="#fff" radius="5"]Przykład:
Posiadamy taką listę słów kluczowych:
odzież sportowa, ubrania sportowe, odzież sportowa dla kobiet, ubrania sportowe dla kobiet,
odzież sportowa dla mężczyzn, ubrania sportowe dla mężczyzn
[/note] [note note_color="#3cbabe" text_color="#fff" radius="5"]Jak dla takich słów ułożyć tytuł? Proste!
Sklep sportowy | Odzież dla kobiet i mężczyzn | Ubrania sportowe dla każdego![/note]

Zauważyłeś pionową kreskę „|” ? Moim zdaniem świetnie nadaje się do oddzielania w tytule elementów zawierających słowa kluczowe. Używacie jej czasem? Jest pod Backspace’m :-)

Ok, następny element za nami, nauczyliśmy się, jak wybrać dla naszej witryny odpowiednie słowa kluczowe i frazy, od dziś wiemy o co tak naprawdę chodzi z tytułem strony. Ciekaw jestem, czy już powoli dostrzegacie błędy konkurencji przeglądając wyniki wyszukiwania. Pamiętaj, że to jest szansa dla Ciebie!
W następnej części zamkniemy całe metatagi i opowiem gdzie jeszcze na stronie możemy zamieszczać słowa kluczowe i w jaki sposób należy to robić. Serwus!

Pozostałe odcinki

Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.