Opowiedzieliśmy już o Facebooku i Instagram’ie, niektórzy z Was aktywnie śledzą tam nasze profile, ale czym byłyby Social Media, gdyby nie Twitter.

No właśnie, a Ty ćwierkasz? Mimo, że ten kanał jest na rynku już od 2006 roku (Facebook od 2004), w naszym kraju nie cieszy się tak dużą popularnością jak serwisy rudego. Dlaczego? Próbowałem zadać sobie to pytanie, sam nie wiem, może brak czasu na kolejną platformę? Wszystko wskazuje jednak, że prawdopodobnie się to zmieni, dlaczego? Użytkowników ciągle przybywa, a przede wszystkim zaczęły się nim interesować rodzime brandy.

Krótko i na temat

Lubisz się rozpisać? Wyobraź sobie, że opisując jakąś sytuację, pisząc o czymś masz się zmieścić w 140 znakach, da się? Musi! Tyle Twitter daje na przekazanie swoich myśli. Wpis ma być prosty i bezpośredni, a przy tym ma sponiewierać i rozpętać burzę!

2

O czym warto wiedzieć?

Podobnie jak w przypadku serwisu Instagram, na Twitterze (a właściwie na odwrót, ponieważ Twitter jest tu prekursorem) obowiązują kluczowe znaki. Znane Wam już #/hasztagi i @/przed nazwą użytkownika.

# – wiecie już do czego służą hasztagi, ale przypomnę- ułatwiają odnalezienie wszystkich wpisów dotyczących konkretnego tematu i tym samym poznania nowych ludzi.

@ – dodana przed nazwę konta sprawi, że ta w opublikowanym poście zadziała jak link do wspomnianego profilu.

3

Tweet, tweet

Tweet to ćwierknięcie, w naszym przypadku to post/wpis. Jak już wiecie idea polega na tym, aby był prosty i krótki, np. taki:

1

Jak widzimy, użytkownik informuje tutaj o fake koncie wskazując link do niego podając nazwę i umieszczając przed nią @. Zabrakło tutaj jakichś #-tagów, nie wiem np.  #oszuści #bojsieboga – glupi joke h a h a..

Na takie wpisy możemy odpowiadać rozpoczynając dyskusję, podać je dalej umieszczając u siebie, czy dodać do ulubionych, czyli tak jakby walnąć lajka.

Standardowo zapytam czy używacie Twittera?

Lubicie ćwierkać, czy jeszcze się nie przekonaliście?

Zróbcie to, zanim zrobią to inni!

Zapraszamy na Twitter’a DailyWeb!

Pozostałe odcinki

Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.

Autor: Łukasz Szendzielarz