Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #16 – Co to jest hasztag i jak używać Instagrama | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #16 – Co to jest hasztag i jak używać Instagrama

Opublikowano 2 lata temu - 12


Instagram, co to takiego?

- zdjęcia mogą być tylko kwadratowe,
-posty można polubić lub skomentować, nie ma możliwości udostępniania postów z innych,
- wokół Instagrama powstały przeglądarki zdjęć (Websta.me, Iconosquare.com)

Autorem tego serwisu, który przywędrował do nas zza wielkiej wody jest Kevin Systrom i Mike Krieger. W tej chwili aplikacja należy do Facebooka i wydaje się, że wychodzi to jej na dobre, ponieważ stale się rozwija i ciągle zyskuje nowych użytkowników. Instagram to serwis społecznościowy, który służy przede wszystkim do publikowania zdjęć i krótkich filmów – to tak w skrócie, wielkim skrócie. Zdjęcia i filmy dodaje się korzystając z aplikacji mobilnej, natomiast posty można przeglądać także na komputerze dzięki różnym aplikacjom webowym dostępnym na rynku.

10

Instagram to ponad 300 mln aktywnych użytkowników (wzrost z 200 mln do 300 mln w ciągu 9 miesięcy). Ponad 70% użytkowników jest spoza USA. Każdego dnia publikowane jest na Instagramie 70 mln zdjęć i video. Dotychczas użytkownicy serwisu opublikowali 30 mld postów. Dane te stale rosną, a grono użytkowników ciągle się powiększa, dlaczego by nie spróbować, co nie?

Co to jest ten #HASZTAG?

Hashtagi to bardzo przydatne narzędzie do wyszukiwania, przeglądania, porządkowania i monitorowania treści. Oprócz Instagrama, możemy je znaleźć również na facebooku. W opisie zdjęcia można użyć maksymalnie 30 hashtagów. Badania pokazują, że optymalne jest użycie 15. Hashtag powinien być krótki i unikatowy im mniej, tym lepiej to wygląda :)

2

Tagi tworzymy samodzielnie w momencie opisywania dodawanego zdjęcia. Podczas wpisywania aplikacja wyświetla nam propozycje posortowane wg. popularności. Bardzo ważne, by stosować je w sposób prawidłowy.

#jeszcze #trochę #i #weekend #ale #sobie #odpoczne #u #la #la– ile razy coś takiego widzę, tyle razy zastanawiam się, czy IQ takiej osoby kiedyś odbije się od dna. Nie robimy czegoś takiego!

3

Oooo właśnie..

Poprawna forma:
Jeszcze trochę i #weekend.. ale sobie odpocznę ulala
#odpoczynek #relax

To tylko przykład, nie musi to tak wyglądać, ale widzicie już o co chodzi, prawda? Pamiętajcie, że stosowanie śćżźółąę w środku taga rozdzieli nam go, więc nie stosujemy tych znaków, to samo tyczy się znaków interpunkcyjnych, nie wchodzą one w skład tagu, nawet jeśli zapiszemy przecinek zaraz po nim – to nie będzie już jego częścią, a myślnik w środku rozdzieli nam go i będzie działać tylko pierwszy człon.

4

Jak monitorować?

Zarówno Brand24 jak i Sentione monitorują aktywność na Instagramie i w statystykach prezentują najaktywniejszych i najbardziej wpływowych użytkowników.

1

Bardzo dobrym narzędziem jest Iconosquare (dawny Statigram). Spośród wielu funkcji warto wymienić możliwość sprawdzenia najbardziej lubianych i najczęściej komentowanych zdjęć. To również wygodne narzędzie do wyszukiwania profili oraz hashtagów. Co ważne z aplikacji tych możemy korzystać w wersji desktopowej w oknie naszej przeglądarki, a same statystyki mogą być cyklicznie przygotowywane i wysyłane na nasz @.

Jak zbudować swój wizerunek dzięki Instagram?

Zrób zdjęcie, oznacz tagiem #konkursdw i marką @dailywebpl oraz polub nasz profil!

Według badań (Iconosquare Instagram 2015 Study) 70% użytkowników szukało profili marek na Instagramie, 37% obserwuje 1-5 kont marek, a 32% ponad 5 marek.

Dlaczego to robimy akurat na Instagramie? Główny powód: to wciąga! a poboczne to takie, że po prostu lubimy konkretne marki, na instagramie często publikowane są nowinki, śmieszne rzeczy, konkursy, lekka strawa, często na dzień dobry i dobranoc.

Warto organizować konkursy na Instagramie. Najbardziej skuteczne są te, które angażują uczestników do stworzenia unikatowych zdjęć lub filmów oraz publikowanie ich przez uczestników z oznaczeniem profilu marki i z hashtagiem kampanii. Warunkiem udziału w konkursie powinno być również followanie marki na Instagramie.

Pamiętaj również o wyborze lokalizacji, może to być np. adres Twojej strony internetowej, nie zadziała jak link, ale potencjalny klient będzie mógł go zobaczyć, przeczytać, zapamiętać.

Sama aplikacja pozwala publikować i udostępniać swoje zdjęcia i filmy w różnych serwisach społecznościowych za jednym kliknięciem, są to Facebook, Twitter, Tumblr i Flickr!

Dobrym sposobem jest również promowanie autorów najlepszych zdjęć. Można to robić poprzez reposty, wybieranie zdjęć dnia, tygodnia, miesiąca, świetnie robi to np. GoPro

Śladem za nimi poszedł producent dodatków do kamer GoPro, firma SPGadgets ;)

Powface! #spgadgets #remotepole #addmorefunction Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika SP Gadgets (@spgadgets)

 

Prowadzicie już swój profil? Pochwalcie się,

przy okazji zapraszamy na nasz profil :)

DailyWeb.pl na Instagramie

Pozostałe odcinki

Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.