Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #15 – Jak założyć fanpage na facebook'u? | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #15 – Jak założyć fanpage na facebook'u?

Opublikowano 2 lata temu - 9


Od dziś przez kilka następnych numerów zajmiemy się tematem Social Media. Będą to kolejne podstawy w świecie SEO, wiem, content marketing, ale to aktualnie jest właśnie SEO :) Zajmiemy się najpopularniejszymi platformami Social Media. Opowiemy sobie w pierwszej kolejności o facebooku, później poleci reszta.

Zacznijmy od pytania, czy znacie kogoś, kto nie ma konta na facebooku? Osobiście znam parę osób, szczycą się tym, ale jak w przypadku każdej cnoty i tu da się łatwo znaleźć powody tego (śmiało można by rzec) zboczenia.

W Polskim Social od kilku dni na czele stoi sam świeżo upieczony prezydent RP. Pan Andrzej Duda doskonale wykorzystał potencjał platformy rudego w swojej kampanii wyborczej, jako jedna z pierwszych osób wypróbowała Facebook Live i przyznam szczerze, Panie prezydencie, robicie to dobrze!

Od czego zacząć?

Jeśli nie masz konta na Facebooku, możesz je utworzyć w kilku prostych krokach:
1. www.facebook.com.
2. Uderz w zarejestruj się, a następnie wypełnij formularz.
3. Nie bolało prawda?

Dobra, ale przejdźmy do rzeczy, bo nie o poglądy tu chodzi (głosowałem inaczej), ale o potencjał drzemiący w tych narzędziach. Od czego zacząć? Jeśli nie masz konta- zarejestruj się!

Od teraz możesz zapraszać znajomych, rozmawiać z nimi, prędzej, czy później zaczniesz lajkować strony różnych ulubionych producentów, sklepów, społeczności, po co? Po to, bo interesujesz się tym, dociekasz i chcesz być na bieżąco, wiesz, że możesz w czasie rzeczywistym zadać pytanie sprzedawcy, zapoznać się z nowinkami, czy opiniami użytkowników i wiele, wiele innych. Tak, to potężne narzędzie, zarówno od strony użytkownika, jak i od strony firmy. Jak założyć fanpage na facebooku, aby skupiać w nim swoich klientów, fanów, pasjonatów?
1
Wybierz typ strony, podaj prawdziwe informacje, zaakceptuj regulamin i wsio, można udostępniać.

Jak prowadzić fanpage?

Słowa kluczowe zamieszczamy w nazwie profilu, w linku i w opisie. Tym sposobem łatwiej odbiorcy znajdą nas w wyszukiwarce Facebooka.

Naszym celem jest wykorzystanie facebooka jako kanał sprzedaży, reklamy, źródło klientów. Facebook jest doskonałym miejscem do linkowania. Można i trzeba linkować do własnych stron marki, blogów i treści, których jesteśmy autorami. W odróżnieniu od profili prywatnych, fanpage są otwarte na użytkowników z zewnątrz, a tym bardziej na roboty Google. Warto wykorzystać ten fakt i linkować. Od dawna wiadomo, że linki na facebooku mają z góry określony parametr „nofollow”, przez co nie oddają siły page ranku stronie, którą linkują. Bezwartościowe? Nie. Linkując na facebooku, z czasem zbudujemy wartościowy i naturalny profil linków, który zaprocentuje w wynikach wyszukiwania w kolejnych latach.

Generuj ruch, zamieszczaj treści, które będą zmuszać do działania, organizuj mini konkursy, przestrzegaj godzin w których publikujesz treści, jak to robić? Ucz się od najlepszych, odwiedź strony dużych marek, znanych blogów, znanych osobistości. Sprawdź, które z nich mają "dużo lajków", ale zaraz, nie sugeruj się tylko i wyłącznie dużą liczbą pod nazwą profilu, sprawdź co się dzieje na stronie. Najważniejsze jest zaangażowanie, liczba lajków pod postami, udostępnienia, komentarze, jeśli od nich kipi, znaczy, że robią to dobrze, to z takich należy brać przykład!

Prowadzisz jakiś fanpage? Wrzuć link w komentarzu, chętnie zobaczymy, może ktoś lajka wrzuci, kto wie ;)

Pozostałe odcinki

Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.