Kolejne zmiany w Google! Tym razem zupełnie nowy panel użytkownika | DailyWeb.pl

Kolejne zmiany w Google! Tym razem zupełnie nowy panel użytkownika

Opublikowano 2 miesiące temu -


Google w trosce o poprawę prywatności swoich użytkowników wprowadza nową odsłonę Mojego konta. Głównym celem zmiany jest poprawa usability i skłonienie użytkowników do bardziej aktywnego korzystania z ustawień konta. Według zapowiedzi nowa wersja panelu ma być dostępna globalnie jeszcze w tym tygodniu.

Re-design będzie obejmował zwiększone dostosowanie do ekranów dotykowych, tak aby poprawić wygodę korzystania z niego na wszystkich typach urządzeń. Nowy panel da także lepszy ogląd na wszystkie produkty Google, z jakich korzysta użytkownik wraz z jego danymi w obrębie każdego z nich.

Dużo łatwiej będzie nam także dotrzeć, do danych jakich Google używa do targetowania reklam. Nowy panel da użytkownikom możliwość ściągnięcia tych danych w postaci jednego pliku oraz ich dowolnej edycji w zakładce „Ustawienia Reklam”.

Jak czytamy na oficjalnym blogu Google, nowe Ustawienia Reklam mają być potężnym narzędziem, które da użytkownikom pełną kontrolę nad treścią reklam wyświetlanych w obrębie Google Network oraz na YouTube, poprzez szczegółowe uściślenie naszych preferencji wobec nich.

To ty decydujesz jakie reklamy oglądasz

Udostępnienie nowej wersji dashboardu dla użytkowników to także kolejny krok na drodze do stworzenia nowego reklamowego eko-systemu, o którym Google mówi już od jakiegoś czasu. Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, głównymi odbiorcami reklam nowej wersji AdSense (której testy beta są już przeprowadzane na wąskiej grupie wydawców) są właśnie posiadacze konta w Google.

Adsense User First tylko dla wybranych, czyli jak Google mierzy UX na stronie?

Zaznajomienie użytkowników z panelem oraz ustawieniami reklam (o których obecnie większość użytkowników pewnie nie ma nawet pojęcia), to tak naprawdę nic innego, jak prosty sposób na weryfikację i aktualizację danych, które posłużą później do targetowania kolejnych reklam. Dając użytkownikom wybór, jakie reklamy chcieliby oglądać, Google zapewnia sobie doskonałe, bo pochodzące z pierwszej ręki źródło danych, które później posłuży do udoskonalenia własnych produktów reklamowych i przekonanie reklamodawców na lokowanie większych budżetów w ich sieć reklamową.

Kontrola nad naszymi danymi

Oddanie użytkownikom władzy nad treścią otrzymywanego przekazu reklamowego brzmi kusząco. Co jednak w przypadku gdy bardziej niż personalizowane reklamy cenimy sobie troskę o nasze dane? Obecnie wyłączając opcję personalizacji reklam w swoim koncie Google (a więc ograniczając ilość informacji o nas, jakie służą do wyświetlania reklam), dostajemy komunikat, że reklamy będą dalej się wyświetlać, jednak będą one mniej trafne, a my stracimy możliwość blokowania lub ignorowania niektórych z nich. O tym, jak będzie to wyglądać w nowym panelu, i czy w dalszym ciągu nasz „wolny wybór” w tej kwestii będzie miał podobne ograniczenia, dowiemy się już za kilka dni.