„Wujek” Zuckerberg i jego ekipa wprowadzili kolejną nowość. Od teraz członkowie grup mogą polecić innym swoje ulubione (lub powiązane z tematyką grupy) strony. Nowość jeszcze bardziej stawia na integrację społeczności skupionej wokół jakiegoś tematu.
O tym, że Facebook stawia na rozwój społeczności skupionych w grupach, wiemy już od dawna — co rusz ta funkcja Facebooka zostaje bowiem wzbogacana o kolejne nowości. Już jakiś czas temu udostępniono, chociażby proste narzędzie analityczne, potem możliwość personalizacji grup, a dziś zespół Marka Zuckerberga ogłasza kolejne udoskonalenie — w grupach pojawi się zakładka „Rekomendacje”.
Jak ma działać zakładka Rekomendacje?
Zakładka „Rekomendacje” ma umożliwić tworzenie zestawień stron (marek, miejsc i każdego innego fanpage’a) polecanych przez członków danej grupy. Nowość w grupach ma pozwolić na łatwiejsze odkrywanie nowych marek i stron, często dopasowanych do zainteresowań członków społeczności danej grupy. Funkcja świetnie wpisuje się w założenia mediów społecznościowych — użytkownicy częściej wybierają usługi, które są polecane przez innych w systemach rekomendacji.
Jak zauważa portal Newsfeed.pl, wprowadzenie nowej zakładki stawia przed marketingowcami i PR-owcami nowe wyzwanie. Od teraz muszą zadbać o to, aby marka, której komunikację prowadzą, była obecna i zaangażowana w grupach związanych z nią tematycznie. Niezbędne będzie więc stworzenie wizerunku eksperta i bieżące śledzenie grup — a to z kolei umożliwia funkcja, o której pisałem jakiś czas temu.