Kolejna nowość! Instagram testuje zdjęcia-sklepy | DailyWeb.pl

Kolejna nowość! Instagram testuje zdjęcia-sklepy

Opublikowano 12 miesięcy temu -


Najwięksi giganci na rynku mediów społecznościowych prześcigają się w nowościach, które wprowadzają do swojej oferty. Do grona zmian na Instagramie, których w bieżącym roku było naprawdę sporo (wprowadzenie profili biznesowych, Stories, zmiana algorytmu wyświetlania postów w newsfeedzie) dołączają zdjęcia, które można porównać do internetowych sklepów.

shoptags

Instagram chce, byśmy zrobili zakupy, nie zamykając aplikacji

To dlatego zdecydowano się na wprowadzenie tzw. tagów zakupowych. Obecnie zaczęto je wyświetlać dla 20 marek w USA, wyłącznie dla użytkowników korzystających z urządzeń z systemem iOS.

Jak to działa?

Użytkownik widzi zdjęcie, które na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od tradycyjnych zdjęć zamieszczanych w serwisie. Różnicą jest wprowadzenie przycisku "Kliknij, aby zobaczyć produkty" (ang. "Tap to view products"). Po wybraniu tej opcji na zdjęciu pokażą się specjalne tagi, które zawierają opis produktu, cenę, dodatkowe zdjęcia, a także przycisk "Kup teraz", który przeniesie nas na stronę internetową sklepu. Dla lepszego zilustrowania, film:

https://vimeo.com/189697603

Co ciekawe, nowa opcja ma zostać rozszerzona także o video i po okresie testów ma być dostępna w innych krajach. Czy na tej liście znajdzie się Polska? Na razie nie jest to wiadome. Co więcej, Instagram ma nadzieję rozszerzyć testy nowej usługi o więcej marek i pozwolić im na generowanie własnych stron produktowych, zamiast ręcznego wysyłania ich do jego zespołu.

Co przyniesie to w praktyce?

Osobiście mam nadzieję, że funkcja ta będzie w ciągu dalszym rozwijana i wkrótce pojawi się w Polsce. Kiedy przeglądam zdjęcia na Instagramie, często podobają mi się produkty na nich umieszczone. Marki do tej pory stosowały nieporęczny komunikat "sprawdź link w naszym bio", który zachęcał do odwiedzenia strony ich sklepu i poznania szczegółów produktu przedstawionego na zdjęciu. Dzięki zakupowym tagom, zdobycie tego typu informacji będzie o wiele szybsze i wygodniejsze. Korzyści płyną więc w dwie strony - my zdobywamy komfort, firmy liczą na szybsze pozyskanie klientów.