Zdziwić mogli się klienci mBanku, którzy w poniedziałek ok. południa chcieli wykonać przelew przy pomocy systemu BLIK. W aplikacji kody generowały się poprawnie, jednak system nie odczytywał poprawnie informacji zwrotnej. Efektem awarii było to, że przy płaceniu BLIK-iem klient przez cały czas widział tylko wygenerowany 6-cyfrowy kod i nie był przekierowywany na okno do zatwierdzenia płatności. Dlatego transakcje przez BLIK w aplikacji mBank były niemożliwe do wykonania, i nie działają do tej pory (10.08.2020 13:40 – red.).

Informację o awarii potwierdza sam mBank przez oficjalny profil w aplikacji Messenger. – Pracujemy nad jego przywróceniem. Cierpliwości. Przepraszamy – odpowiedział na czacie na nasze zapytanie dotyczące awarii BLIK jeden z pracowników banku.

Jednak awaria BLIK to, jak się okazuje, niejedyny dzisiejszy problem mBank. Użytkownicy donoszą, że nie działają także przelewy ekspresowe. Tego typu transakcje trafiały do operacji oczekujących i nie były realizowane przez 15-30 minut.

Biuro prasowe mBank w odpowiedzi na pytanie Radia Zet potwierdziło, że nastąpiła taka awaria. Klienci mają otrzymać zwrot prowizji za opłacone przelewy ekspresowe, który nie zostały zrealizowane w odpowiednio szybkim czasie.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu mBank wysyłał klientom niecodzienne powiadomienia w aplikacji, których kliknięcie powodowało wolniejsze działanie bankowości. Powiadomienia wyglądały na testy aplikacji, jednak otrzymali je wszyscy użytkownicy wersji produkcyjnej.


Posłuchaj nas!