16.01.2018 11:45 | Aktualizacja: 24.01.2023 18:24

Kilka rozszerzeń do Chrome, które zmienią Twoją przeglądarkę w tablicę kanban

Zarządzanie czasem, a raczej zarządzanie sobą w czasie stało się ostatnio bardzo popularne. Na rynku znajdziemy wiele planerów – zarówno tych dostępnych online, jak i analogowych – papierowych. Ba, powstają całe systemy poświęcone temu zagadnieniu. I dziś o jednym z nich, z perspektywy narzędzi, które mogą nam pomóc efektywniej zarządzać swoimi zadaniami.

kanban 1

Ci, którzy śledzą moje wpisy na DailyWeb od dłuższego czasu wiedzą, że prowadzę dość intensywne życie. Mimo tego, że opracowałem dość efektywny system zarządzania zadaniami, od czasu do czasu testuje nowe aplikacje czy narzędzia, które mogą mi pomóc robić to jeszcze skuteczniej. Tak właśnie jest z systemem Kanban, który wykorzystuję przy bardziej złożonych projektach.

Czym jest system Kanban?

Kanban – opracowana w latach pięćdziesiątych w Japonii metoda sterowania produkcją. Słowo kanban w wolnym tłumaczeniu można w poniższym przypadku oddać jako „spis widoczny”. W pierwotnym znaczeniu – w języku japońskim – oznacza: szyld, tabliczkę z napisem informującym, billboard. To cytat z Wikipedii, który nijak nie przybliża idei tego systemu. W kontekście zarządzania zadaniami jest to tablica, podzielona na kilka kart. Na tablicy kanban znajdują się zadania do realizacji, przedstawione przy pomocy kolorowych kart. Karty te są przesuwane od lewej do prawej strony przez kolejne kolumny tablicy, które odpowiadają następującym po sobie etapom procesu/wykonywania zadania. Najczęściej spotyka podział na trzy kolumny: „Do zrobienia”, „W toku” oraz „Zrobione”, ale możesz ustalić według swoich potrzeb.

Nie tylko Trello sprawdza się w tej roli świetnie

Prawdziwym fanem trello w naszej redakcji jest Sebastian. Owszem – narzędzie bardzo funkcjonalne, ale to prawdziwy kombajn nadający się do pracy grupowej. Nie zawsze potrzebujemy przecież tylu funkcji, a – według mnie – simply is the best. Oto 3 aplikacje i jednocześnie rozszerzenia do Chrome, które pozwalają na korzystanie z tablicy kanban i które mogą okazać się świetną alternatywą dla Trello, jeśli poszukujemy czegoś mniej skomplikowanego i – czasami – do innych celów:

Sortd

Jeśli jesteś sprzedawcą, być może kojarzysz to narzędzie. Teraz Sortd został udostępniony jako rozszerzenie do Gmaila, dzięki któremu możemy zmienić naszą skrzynkę odbiorczą właśnie w tablicę Kanban. Dzięki takiemu rozwiązaniu, nie umkną nam żadne maile z przydzielonymi nam zadaniami i w łatwiejszy sposób zapanujemy np. nad korespondencją, na którą nie chcemy/nie możemy odpowiedzieć od razu.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Breeze

Być może masz trudność w wizualizowaniu postępów wielu projektów jednocześnie. Jeśli tak, z pomocą przychodzi Breeze, które umożliwia szybkie tworzenie tablic informujących o szczegółach poszczególnych projektów. Korzystając z Breeze jako rozszerzenie do Chrome, masz możliwość integracji narzędzia z kalendarzem i możliwość śledzenia czasu potrzebnego na wykonanie zadań.

Breeze

Kerika

Kerika chyba najbardziej swoimi funkcjami przypomina wspomniane już wcześniej Trello. Co więcej, prócz miejsca na zadania, Kerika udostępnia wirtualną tablicę, pomocną zwłaszcza przy zespołowych burzach mózgów. Narzędzie dla nieco bardziej zaawansowanych użytkowników, ze względu na swoje rozbudowane funkcje sprawdzi się jako doskonała alternatywa dla Trello.

kerika

Znacie podobne narzędzia? Chętnie je przetestuję!