Kia pokazała nowe logo w zeszłą środę, a ja piszę o tym dopiero dzisiaj? Trudno znaleźć w sobie odpowiednie zasoby entuzjazmu do opisania logo, które znamy ponad rok… Nowe logo Kia poznaliśmy w grudniu 2019 roku, gdy firma zarejestrowała go jako znak towarowy. Początkowo przypuszczało się, że logo przewidziane jest jedynie dla samochodów elektrycznych i hybryd południowokoreańskiego producenta.

Elektryki i hybrydy od KIA rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Ostatecznie okazało się, że nowe logo pojawi się na wszystkich samochodach marki Kia. Do tej pory południowokoreański producent reprezentowany był mało charakterystycznym znakiem. W owalu zamknięto nazwę firmy – jedynymi wyróżniającymi go elementami było pozbawienie „A” poziomej poprzeczki i delikatne wydłużenie poszczególnych liter. Te zabiegi nie sprawiły niestety, że logo było choć trochę ciekawsze.

stare i nowe logo kia

Zdaniem wielu obserwujących nowe logo przypomina odręczny podpis. Być może coś w tym jest, jednak mi ten całkiem przyjemny w odbiorze logotyp, bardzo przypomina logo rosyjskich kolei. Nowe logo jest zdecydowanie bardziej charakterystyczne i z pewnością bardziej pasuje do nowoczesnych aut koncepcyjnych czy coraz popularniejszych elektryków.

Samochód Apple może powstać w fabryce Hyundai Kia. Rozmowy już trwają, ale szefostwo ucina spekulacje

Nowe logo zostało zaprezentowane podczas pokazu pirotechnicznego nad miastem Incheon w Korei. Połączono w nim latające drony oraz pirotechnikę, jednocześnie bijąc rekord Guinnessa w tej dziedzinie. Rebranding jest częścią strategii biznesowej „Plan S” zaprezentowanej w 2020 roku. Mocno upraszczając, Kia planuje zostać jednym z liderów rynku. Kia, poza nowym logo, zaprezentowała także hasło promocyjne – „Movement that inspires”.

kia concept

Kia jest kolejnym po Oplu, Rolls Royce, Volkswagenie czy BMW, producencie samochodów, który w ostatnim czasie zdecydował się na odświeżenie wizerunku. Nie jest to jedynie lifting, jak w przypadku wyżej wymienionych, a kompletnie nowe logo. Kia coraz odważniej poczyna sobie ostatnio na rynku i pozostaje trzymać kciuki za południowokoreańskiego producenta. A Wam jak się podoba nowe logo? Oceniacie rebranding na plus?


Posłuchaj nas!