Gotowi na autoodtwarzanie reklam wideo w Messengerze?

Jesteście gotowi na autoodtwarzanie reklam wideo w Facebook Messenger?

Opublikowano 4 miesiące temu -


Jak doskonale wiemy Facebook w ostatnim czasie coraz mocniej troszczy się o monetyzację treści. Po tym jak udało mu się zmonetyzować użytkowników mobilnych to właśnie reklamy w aplikacji dają mu najwięcej przychodów. Nie wszystko jest jednak tak kolorowe.

Problem jest jeden i również wszystkim bardzo dobrze znany: REKLAMY SĄ WSZĘDZIE. Początkowo był to pewien przywilej, trudna sztuka. Obecnie...robi to praktycznie każdy. Są też osoby, które za odpowiednią kwotę są nas w stanie tego nauczyć. W związku z tym: wszyscy promują. Dodatkowo, w ostatnim czasie, promuje również Messenger.

Wiadomość poniosła się w świat:

Jak podaje serwis Recode, Facebook niedługo zacznie wysyłać wiadomości wideo w aplikacji, tuż obok wiadomości od naszych znajomych pojawią się reklamy od różnych marek...Po kliknięciu w wiadomość reklama odtworzy się automatycznie. Są to, oczywiście, działania duuużo droższe w stosunku do zwykłych wpisów sponsorowanych, co dla Facebooka oznacza pieniądze. Więcej pieniędzy.

Oczywistym pytaniem jest czy takie treści nie będą obciążające i denerwujące dla użytkowników. Czy przetrwa on kolejne oblężenie w miejscu, w którym się już chyba takiej formy nie spodziewał? Specjaliści twierdzą, że jeszcze bardzo trudno powiedzieć. Wszystko będzie zależało od tego jak bardzo skrojony zostanie owy przekaz.

Dla kogo nowa funkcja?

Jest dostępna dla agencji reklamowych od poniedziałku. Za kilka tygodni zaczną one, może, trafiać również do polskich użytkowników Messengera. Facebook zobowiązał się również do monitorowania zachowań użytkowników i podejmowania działania w przypadku, kiedy takie reklamy okażą się nazbyt drażniące. Nie wiemy dokładnie na czym i w jaki sposób będzie to przeprowadzane. W końcu doświadczenie użytkownika w korzystaniu z aplikacji jest najważniejsze, prawda?

Mówi się, że trudno wymyślić koło na nowo. Facebook od bardzo długiego czasu próbuje wymyślić na nowo reklamy. Pytanie: jak mu idzie? Czy jest to jeszcze kreatywność czy już nachalność. Cóż, zarabiać trzeba, w końcu z samej platformy korzystamy za darmo.