Jeśli tak ma wyglądać nowa Interia.pl, to jestem szczerze rozczarowany | DailyWeb.pl

Jeśli tak ma wyglądać nowa Interia.pl, to jestem szczerze rozczarowany

Opublikowano 3 lata temu - 11


Urlop, urlopem ale majątku dobry gospodarz zawsze dogląda. Ja mimo, że Bartkowi ufam, to zgodnie z zasadą ufam i kontroluje ;-) A tak poważnie mówiąc, to nie mogłem przejść obojętny obok pewnej informacji, na którą czekałem. Otóż pisałem ostatnio, że wszystkie polskie portale wymyśliły sobie aktualizację logo i szablonu swojego serwisu. Na pierwszy ogień poszła Wirtualna Polska, której aktualizacja logo z pewnością się udała, a i nawet nowy szablon serwisu do najgorszych nie należy. Chwilę później pojawiła się informacja o nowej odsłonie Interii, gdzie w pierwszej kolejności udostępnili swój nowy znak graficzny i zapowiedzieli aktualizację szablonu.

Szczerze przyznałem wówczas, że sam logotyp wygląda naprawdę dobrze. Doskonale wpisuje się aktualne trendy i jest zdecydowanym powiewem świeżości na tle tego, co oglądaliśmy chwile wcześniej.

interia-nowe-logo

Jest prosto, jasno, czytelnie i ze smakiem. W końcu poprzednia wersja zdołała się zdecydowanie postarzeć. Ta aktualizacja napawała zdecydowanie optymizmem, co do zmian które za chwilę mieliśmy zobaczyć przy aktualizacji szablonu. Wczoraj natknąłem się na wizualizację nowego szablonu i jeśli faktycznie tak będzie prezentować się nowa Interia, to jestem szczerze zawiedziony. A propozycja wygląda właśnie tak:

nowa-interia

Pierwsza myśl, która pojawiła się po zobaczeniu tej propozycji, to że wygląda ona jak konkurencyjny Onet. Oczywiście aktualny szablon tego drugiego odstaje od tego co widać powyżej, niemniej nie wiem skąd mi się to wzięło. Idąc dalej, to oddając uczciwość sprawie, to podoba mi się nagłówek serwisu, który łączy w sobie prostotę i elegancję, pewnie dlatego że jest on zbudowany na tej samej idei co logo. Jest świeżo, jest ładnie.

Niestety idąc dalej już tak dobrze nie jest. Duży slider prezentujący wyróżnioną treść w zasadzie niczym nie zaskakuje. Idąc dalej dużo obrazków, czyli nastawienie na jak największy CTR, zaś rewolucyjnie dla mnie pojawiają się po lewej stronie boksy z linkami, które... dalej są nudnymi do granic możliwości niebieskimi linkami. Oczywiście nie jest to rewolucja dla samego serwisu, gdyż w aktualnym szablonie znajdują się one także po tej samej stronie.

Idąc dalej w zasadzie większym zmian nie widać, konfrontując nowy szablon z tym funkcjonującym. Zdecydowanie nie można mówić o żadnej rewolucji, zaś bardziej o drobnym odświeżeniu serwisu. Mamy nowy nagłówek, zaś reszta to raczej kosmetyczne zmiany wizualne. Ciężko to właściwie ocenić, gdyż zmian jest jak na lekarstwo. Prawa część nowej odsłony Interii może i faktycznie nieco lepiej wygląda, gdyż w górnej jej części zlokalizowane są równoległe boksy z obrazkami, a nie przemieszany różnymi elementami interfejs. Co czyni ten fragment serwisu łatwiejszy w odbiorze.

Jak ocenić całość? Szczerze powiem, że po tak mocnej zapowiedzi, która została dokonana prezentacją logo, to w zasadzie szablon mnie rozczarowuje, byłem przekonany że z rewolucyjną zmianą znaku graficznego, zobaczymy rewolucje w szablonie. Niestety nie doczekałem się, a to co widać to zwykłe odświeżenie. Mimo wszystko brzydko nie jest, jest równie poprawnie jak w przypadku aktualizacji WP, z tą różnicą że Ci drudzy odświeżyli cały swój serwis - kompleksowo. Szkoda Interio, szkoda.