Jeśli nie chcesz stracić ruchu z Google, przygotuj swoją stronę przed 21 kwietnia | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Jeśli nie chcesz stracić ruchu z Google, przygotuj swoją stronę przed 21 kwietnia

Opublikowano 2 lata temu - 9


Żarty się skończyły. Jeśli Twoja strona internetowa uruchomiona na urządzeniu mobilnym nie jest odpowiednio zoptymalizowana i ładuje się zbyt długo, z pewnością zostaniesz przez Google ukarany. W jaki sposób? Sprawa jest dość prosta, w mobilnych wynikach wyszukiwania znajdzie się z pewnością niżej. Lepiej się odpowiednio przygotować do tego czasu, bo taka kara dla ruchu na stronie będzie z pewnością dotkliwa.

Oczywiście decyzja Google jest jak najbardziej zasadna, ale radykalna zarazem. Co ciekawe zmiany wprowadzane do algorytmu wyszukiwania z reguły wprowadzane są systematycznie do poszczególnych krajów. W tym wypadku jasno zostało napisane, że będą one dotyczyć wszystkich wersji językowych wyszukiwania. Warto sprawą się zainteresować, tym bardziej że ruch mobilny ze względu na obecne trendy jest znaczący.  Doskonale to prezentuje poniższy wykres przygotowany przez ComScore.

Mobile-stats-vs-desktop-users-global-550x405

Jeśli nie masz pomysłu jak właściwie sprawdzić czy Twoja strona jest zoptymalizowana, tutaj Google wychodzi na przeciw. Przygotowali bardzo jasny i czytelny tutorial, w za pomocą którego zweryfikujesz prędkość ładowania Twojej strony, który jednoznacznie określi czy możesz obawiać się terminu 21 kwietnia czy też nie. Gorąco zachęcam do weryfikacji.