Jeśli Flash umarł już dawno, to Google teraz podpala jego grób | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Jeśli Flash umarł już dawno, to Google teraz podpala jego grób

Opublikowano 2 lata temu - 6


Kiedy rozpoczynałem przygodę z WWW, pamiętam jak z wywalonym językiem patrzyłem na te wszystkie buttony, bannery stworzone we Flashu. Technologia niedościgniona. Szczytem ekwilibrystyki było utworzenie całej strony za pomocą tej technologii, a kto to umiał, ten mógł śmiało mówić o sobie jak o posiadaczu tajemnych mocy. W raz z rozwojem technologii Flash się skończył, został wyparty przez nieco sprawniejsze i bardziej skalowalne technologie. Teraz kiedy, jego śmierć jest czymś do czego już zdołaliśmy przywyknąć a i pewnie nikt specjalnie jej nie zauważył, przychodzi moment, kiedy Google podpala grób tej technologii.

8ee

Co to oznacza w praktyce? Otóż Google podało dwa terminy, które ostatecznie rozprawiają się z Flashem. Pierwszy - 30 czerwca 2016, kiedy upload reklam w tej technologii nie będzie przyjmowany do ich serwisów reklamowych Adwords i DoubleClick. Drugi termin, to kiedy będziecie wszyscy dochodzić do siebie po szaleństwach sylwestrowej nocy, przewidziany jest na 2 stycznia 2017r.

Oczywiście to bardzo ważny komunikat dla wszystkich, którzy do tej pory pałali się tworzeniem reklam właśnie we Flashu. Wygląda na to, że termin 2 stycznia 2017r., to dla nich data bardzo ważna. Czas na reklamy tworzone przy pomocy HTML5, czas nadrobić zaległości. Oczywiście Google w tej sytuacji nie pozostawia nas samych, udostępniając w ramach Google Web Designer, narzędzie które wspomoże naszą pracę. Na pohybel!