Jeśli chodzi o smartzagarki, królem jest Apple. Samsung i Garmin bez szans

Opublikowano 8.05.2020 10:18 -


Nie jestem pewien, który raz już to piszę, ale jeśli chodzi o smartzegarki, to Apple jest liderem sprzedaży i z ogromną przewagą panuje na rynku tych urządzeń. Najnowsze dane sprzedażowe potwierdzają te słowa. Kolejni w tabelce Samsung i Garmin nie mają już szansy odrobić strat.

To ciekawa sytuacja, bo Apple w przeciwieństwie do konkurentów oferuje w zasadzie tylko jeden model urządzenia (no dobrze, mają w ofercie jeszcze poprzednie modele), który ceną przewyższa wiele innych konstrukcji. Wydaje się jednak, że klienci nic sobie z tego nie robią.

Rynek nie przejmuje się pandemią

Oczywiście to spore niedopowiedzenie. Jest niemal pewnym, że rosnący rynek urządzeń wearables swoje najlepsze czasy ma przed sobą i ciągle odnotowuje wzrosty. Te byłyby jednak znacznie większe, gdyby nie pandemia i ludzie, którzy utknęli w domu (dokonujący bardziej przemyślanych zakupów).

Wracając do statystyk — Strategy Analytics opublikowało nowy raport odnośnie rynku smartzegarków. Dużym zaskoczeniem jest fakt, że pierwszy kwartał tego roku okazał się znacznie lepszym niż ten w ubiegłym roku. Zwłaszcza gdy pamiętamy, że pandemia to nie najlepszy czas na planowanie i dokonywanie zakupów w kategorii elektronicznych gadżetów.

Q1 2020 smartwatch market report

Mimo to statystyki podają aż 20,2% wzrost rynku (porównanie Q1 2019 do Q1 2020). Sprzedaż wzrosła z 11.4 miliona do 13,7 miliona sprzedanych urządzeń w ujęciu globalnym. Co więcej, pierwsza trójka w zestawieniu (Apple, Samsung i Garmin) ciągle zyskują na sprzedaży.

Apple niekwestionowanym liderem. Garmin się umacnia

Apple nadal odnotowuje zwiększenie udziału w rynku, chociaż nie jest on już tak dynamiczny jak przed laty. Apple Watch Series 5, który nie okazał się przełomowym urządzeniem, daje jednak Apple powody do zadowolenia ze sprzedaży, która wzrosła o 22,6% z 6.2 do 7.6 miliona urządzeń. Umocniło to pozycję Apple jako lidera, który dzierży obecnie aż 55,5% rynku (wzrost o 1,1%).

Druga firma w rankingu to nadal Samsung. Mimo iż suma sprzedany urządzeń wzrosła z 1,7 do 1,9 miliona (11,8% wzrostu), rynkowy udział Koreańskiego producenta spadł z 14,9% do 13.9%. Swoją pozycję stale umacnia Garmin, co jest niewątpliwie skutkiem prezentacji sporej ilości nowych, udanych produktów. Sprzedaż urządzeń Garmina skoczyła z 0,8 miliona do ponad 1,1 miliona. Przekłada się to na 8% udziału w rynku (wzrost o 1%).

Cokolwiek wydarzy się w przeciągu kilku najbliższych miesięcy nie wstrząśnie pozycją Apple. Z ciekawością jednak przyglądamy się Garminowi, który konsekwentnie, małymi krokami umacnia swoją pozycję. Czy w przyszłości wyprzedzi Samsunga?! Zobaczymy!

Źródło: Raport SA.

Wieści z Rozładowani.pl