Jeśli integracja Google News, to tylko z tą wtyczką. Jak skonfigurować SEO News?

Jeśli integracja Google News, to tylko z tą wtyczką. Jak skonfigurować SEO News?

Opublikowano 3 miesiące temu - 1


Google News, to jeden z tworów, którego model biznesowy budził moje wielkie zdziwienie. Ot agregator wszystkich niusów i wiadomości w jednym miejscu. Z pewnością ktoś znajdzie użytek, ale co do zasady, czy właściwie warto zaistnieć w nim ze swoim serwisem? Oczywiście warto, ba i nawet trzeba, jeśli tylko profil Waszej strony internetowej wpisuje się w wytyczne. Technicznie jednak sprawa nie jest banalna, więc czy są gotowe rozwiązania? Zdecydowanie, my zdecydowaliśmy się na wtyczkę News SEO od znanej Wam doskonale marki Yoast. Czy warto?

Czas na Google News!

Długo zabieraliśmy się do dodania DailyWeb do Google News. Nie widziałem realnych korzyści, ale ostatecznie postanowiłem spróbować. Okazało się jednak dość szybko, że sama usługa ma kilka wymagań technicznych, które trzeba obsłużyć. Przede wszystkim jeszcze jakiś czas temu była informacja o osobnym kanale RSS, tylko i wyłącznie dla treści, które będą uwzględnione przez Google. Dodatkowo, każdy z nich powinien był mieć własny, unikalny numer id. Napisałem w czasie przeszłym, bo zdaje się że zaszła zmiana, a przynajmniej nie znalazłem informacji w dokumentacji GN w sprawie wspomnianego RSS. Czyżby zrezygnowali?

Fail

Nie dalej 2 lata temu, postanowiłem przetestować pierwszą z brzegu wtyczkę do WordPress, która zadawała się działać prawidłowo. Zgłosiliśmy nasz serwis po czym, po kilku tygodnia oczekiwania... został ona sprawnie odrzucony. Co gorsza, kolejna próba zgłoszenia może nastąpić dopiero po kilku miesiącach. Prócz wymagań technicznych, są także i te organizacyjne. Chociażby fizyczny adres kontaktowy itp. Niestety ostatecznie nie poznaliśmy powodu odrzucenia, gdyż Google takiego nie podaje.

Podejście drugie

Kilka miesięcy wcześniej zrobiłem podejście drugie. Przestudiowałem dokładnie wymagania zarówno techniczne jak i organizacyjne, upewniając się, że wszystkie spełniamy. Przy wyborze wtyczki postanowiłem, że czas wybrać sprawdzone rozwiązanie, z którego korzystali moi znajomi, wykluczając tym samym potencjalne problemy techniczne. Wybór padł News SEO od Yoast. Sprawa była dość prosta z wyborem, tym bardziej że na codzień korzystamy z wtyczki SEO tej samej produkcji, a wtyczka (do wtyczki) niusowa doskonale się z nią integruje.

Konfiguracja i ustawienia są absolutnie proste. Po instalacji wtyczki, w Zakładce SEO otrzymamy nowe menu o nazwie News SEO:

Po wejściu do ustawień, mamy do wyboru kilka sekcji z ustawieniami. Zaczynamy od ustawień głównych gdzie podajemy adres serwisu, podajemy domyślny rodzaj treści (w naszym przypadku: blog), a także domyślne słowa kluczowe. Zwróćcie uwagę, że słowa kluczowe powinny być wybrane spośród listy, którą rekomenduje Google. Lepiej nie gwiazdorzyć, bo jeszcze algorytm gotowy nas ukarać.

Ponadto możecie zdecydować, czy w Google News pojawiać się ma obrazek wprost z wpisu, czy jeden ogólny obrazek, który możecie ustawić właśnie tutaj.

Pozostałe ustawienia to określenie, które kategoria mają zostać uwzględnione, a które nie. Z moich obserwacji Google News działa i tak jak chce, ignorując to ustawienie. Często okazywało się, że GN indeksuje wpisy z kategorii, która była oznaczona jako ta wykluczona.

Teraz po wejściu we wpis (post), pod wpisem znajdzie się dodatkowy boks. Na poniższym zrzucie widzisz, że ikon po prawej stronie mam nieco więcej. Odpowiedzialna jest za to wtyczka SEO by Yoast, zaś moduł SEO News to dodatkowa ikonka, zaznaczona poniżej. Po jej kliknięciu otrzymasz ustawienia konkretnego wpisu względem Google News.

  • Wyklucz z map XML Newsów - możesz zdecydować, czy dany wpis ma zostać przekazany Google News do indeksacji, czy też nie. Domyślnie opcja jest odznaczona.
  • Słowa kluczowe Newsu - samo mówi za siebie, prawda?
  • Rodzaj treści w Google News - gigant pozwala nam wybrać typ zgłaszanego materiału. Pełen opis i charakterystyke znajdziecie tutaj. Oczywiście jeśli Wasz materiał zostanie zaindeksowany, wówczas pojawi się w GN odpowiednia plakietka, na podstawie typu, który wybraliście.
  • Źródło - należy je podać w sytuacji, gdy posiłkujecie się materiałem z innej strony.
  • Oznaczenia giełdowe - jeśli piszecie o gigantach pokroju Microsoft czy Apple, wypada podać nazwę giełdową ów podmiotów. Skąd ją wziąć? Z Google Finance, wystarczy wpisać nazwę firmy, a otrzymamy w nagłówku oznaczenie giełdowe.
  • Use the standout tag - ta funkcja pozwala z pewnością uzyskać wyższy priorytet dla zgłaszanej treści. My jeszcze nie odważyliśmy się jej użyć, bo jesteśmy skromni! ;-)
  • Include in Editor's Pick - wyróżnienie materiałów, polecamy także ostrożność.
  • Google-News index - możemy wyłączyć możliwość skanowania wpisu przez robota niusowego.

I tyle

Przy każdej publikacji należy pamiętać o ustawieniu najważniejszych informacji. Pamiętajcie także, że wpis powinien znajdować się w kategorii, którą wskazaliście w Google News, kiedy aplikowaliście o przyjęcie.

Ogromną zaletą wtyczki SEO News jest jej integracja z SEO by YOAST. Tym samym dostajemy kompleksowe narzędzie do pozyskania nowego ruchu. Oczywiście jest ono absolutnie proste w obsłudze, jak sami widzicie. Za te wszystkie przyjemności przyjdzie Wam jednak zapłacić. Licencja dla pojedynczej strony to $69 per rok. Oczywiście istnieją plany abonamentowe dla większej ilości stron, znajdziecie je tutaj. Osobiście gorąco polecam SEO News, to niewielki wydatek, a potencjał jest naprawdę ogromny.