Jeden fan z Facebooka jest wart 20 wizyt na stronie
Facebook z 700-milionami użytkowników jest gigantem, którego nie warto pomijać w planach gdy pragniemy skutecznie wypromować nasz serwis. Ile właściwie jest wart użytkownik, który „Polubił” naszą stronę? Czy można to właściwie wyliczyć?

Firma Hitwise, który zajmuje się gromadzeniem i analizowaniem ruchu i trendów internetowych przygotowała raport, w którym podjęli się wyliczenia wartości Facebookowego fana naszej marki.Wynika z niego, że śmiało można przyjąć przelicznik 1 fan = dodatkowe 20 wizyt na witrynie internetowej:
Do wyliczenia raportu posłużyło nam 100 najpopularniejszych sprzedawców rankingu Hitwise. W kolejnym kroku porównaliśmy ilość odwiedzin tych stron w odniesieniu do liczby fanów tych marek w serwisie Facebook.
Wydaje mi się, że niestety jest zbyt wiele zmiennych by do tego przelicznika podejść poważnie – ale to bardzo ciekawe, że ktoś podejmuje się próby ich wyliczenia.