Już za chwilę rozpocznie się bowiem szał zakupów świątecznych. Wygrają ci sprzedawcy, którzy mają nie tylko najkorzystniejsze ceny i wysokiej jakości produkty, ale również atrakcyjny sklep internetowy. Jakie sklepy internetowe wybierają klienci? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.

Sklep internetowy, który przyciąga wzrok

Największą popularnością cieszą się sklepy internetowe, na które po prostu przyjemnie się patrzy. Interesują nas witryny z oryginalnym, niebanalnym designem. Szukamy miejsc, które są nowoczesne, dobrze rozplanowane i które świetnie prezentują swoje produkty. Im zatem bardziej oryginalnie, tym lepiej. Taki sklep internetowy na pewno zostanie zapamiętany. Oczywiście design musi jednak zostać dopasowany do danej grupy docelowej. Jeżeli dany sklep będzie sprzedawał deskorolki dla młodzieży to oczekiwane są raczej jaskrawe wzory i kolory, graffiti i modne hasła. Tworząc natomiast sklep dla apteki, powinniśmy raczej stawiać na coś bardziej stonowanego. Sklepy wnętrzarskie z kolei fantastycznie komponują się w ciepłych barwach, tworzących przytulny klimat. W niektórych branżach większe, a w innych mniejsze znaczenie ma atrakcyjna grafika i ciekawe rozmieszczenie poszczególnych zakładek.

Nie tylko wygląd ma znaczenie

No ale oczywiście nie tylko wygląd ma znaczenie. Sklep internetowy powinien być również funkcjonalny. Klienci czasem wchodzą na daną stronę tylko po to, by pooglądać dostępny asortyment, zobaczyć jakie swetry są teraz modne, jak można wzbogacić swój domowy warsztat albo jakich promocji na gry mogą oczekiwać w danym okresie. Częściej jednak odwiedzają daną witrynę po to, by kupić konkretny produkt. Właśnie dlatego sklep internetowy powinien być funkcjonalny. Klient musi mieć możliwość łatwego znalezienia oczekiwanego przedmiotu. Dobrze, gdy sklepy wyposażone są w rozmaite filtry, które szeregują poszczególne produkty pod kątem ceny, koloru, rozmiaru lub określonej funkcji. Istnieją nawet filtry, które układają sprzedawane przedmioty pod względem ich popularności wśród klientów. O funkcjonalność sklepu zadbają również inne elementy, takie jak intuicyjne menu, dokładne opisy produktów, jednokrokowy lub wielokrokowy koszyk, opcja szybkiego logowania przez social media, a także wbudowane moduły zwrotów i reklamacji.

Niezawodne działanie

Pośrednio z funkcjonalnością związana jest również nieawaryjność sklepu internetowego. Nie ma bowiem nic bardziej irytującego, niż zacinająca się witryna. Sklep internetowy musi działać szybko i niezawodnie. O to dba oczywiście nie sam sprzedawca, ale specjaliści, z którymi współpracuje. Najczęściej bowiem decydując się na stworzenie sklepu internetowego płacimy najpierw za postawienie i uruchomienie strony internetowej, a potem regularny, miesięczny abonament za bieżącą obsługę takiej witryny. Każde rozwiązanie techniczne ma bowiem prawo do pewnych zawieszeń, przestojów i awarii. Ktoś jednak nieustannie czuwa nad tym, aby zakupy klientów nie zostały niczym zakłócone. Taka stała obsługa witryny jest niezwykle ważna i konieczna. Przy okazji ci specjaliści dbają o bezpieczeństwo – zarówno sprzedawcy, jak i klientów – czuwając nad aktualnością poszczególnych certyfikatów.

Jaka jest recepta na sukces sklepu internetowego?

Wyżej wskazane czynniki zadbają o sukces sklepu internetowego. Dodatkowo wystarczy postarać się o jego wypozycjonowanie oraz stronę marketingową. Często tego typu usługi oferują te same firmy, które zajmują się stworzeniem i uruchomieniem sklepu. W ramach jednego pakietu można skorzystać z wdrożenia sklepu, stałej opieki graficznej i webmasterskiej, nieograniczonego wsparcia technicznego, zabezpieczeń i całej infrastruktury serwerowej, a także skutecznych usług pozycjonowania. Istnieje nawet opcja przeprowadzenia kursów, przygotowujących pracowników do samodzielnej obsługi sklepu internetowego. Możliwości jest naprawdę nieskończenie wiele i wcale nie musi to kosztować fortuny.

Artykuł sponsorowany, dostarczony przez https://www.idosell.com/pl/