Jakie kryteria brać pod uwagę, wybierając hosting? | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Jakie kryteria brać pod uwagę, wybierając hosting?

Opublikowano 2 lata temu - 6


W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej jest swoistym MUST HAVE, chodzi o praktycznie każdą branżę czy formę działalności. Kiedyś pełniły one role internetowych wizytówek, teraz są nośnikiem danych, platformą pozwalająca na komunikowanie się ze swoimi potencjalnymi klientami, czy miejscem dokonywania bezpośrednich transakcji. U podnóża zakładania każdej działalności znajduje się biznesplan, a jak jest w przypadku serwisów WWW? Zarówno w przypadku tych mniejszych, jak i większych również powinniśmy posiadać plan działania w podwalinach, którego zawsze będzie znajdować się jedno, hosting! Tak, jakżeby inaczej to w końcu poniedziałek z hostingiem, zaczynamy!

Planując stronę internetową chcemy, żeby dla nas pracowała, żeby była naszym pracownikiem, który 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok, zachęcał klientów do skorzystania z naszych usług, bądź kupna naszych produktów. Bardzo często słyszę pytania:

„Jaki hosting wybrać? / Jest tyle ofert, że już sam nie wiem.. Co wybrać?”

Ostatnio Bartosz w profesjonalny sposób opisał hosting, jako klucz do optymalizacji witryny, jak zatem podjąć prawidłową decyzję? Opisze Wam kilka czynników, które dla mnie mają bardzo duże znaczenie.

Kryteria?

Żyjemy w czasach, w których mamy możliwość wyboru. Z perspektywy Nas, czyli klientów – czad, w końcu firmy chcąc pozyskać klienta prześcigają się z atrakcyjnością swoich usług. Bardzo często jednak mnogość wpędza nas w zakłopotanie i stajemy przed pytaniem: które wybrać? Jeżeli chodzi o usługi hostingowe osobiście najczęściej sugeruje się następującymi czynnikami:

  1. Niezawodność pracy serwerów

W końcu chcemy, żeby nasze serwisy były dostępne dla klientów 24/7. Tu pomocne są opinie, Internet jest nimi wypełniony i nie zaskoczy Was pewnie fakt, że na temat każdej firmy znajdziemy w większości te negatywne, interesować nas powinny te, w których treści pojawia się awaria, brak dostępu, warto również zapytać znajomych, z jakich usług korzystają. Oczywiście nie powinniśmy oczekiwać cudów, chyba nigdy nie znajdziemy na rynku firmy, która zagwarantuje nam 100% czasu nieustannej pracy serwerów, związane jest to głównie z pracami konserwacyjnymi, awariami, które zdarzają się nawet tym największym, ale również i cyber-atakami, których nieraz byliśmy już świadkami.

  1. Ilość miejsca na dysku

Tutaj bardzo ważnym jest odpowiedź na pytanie Jak będzie wyglądać nasz serwis, jakie będzie jego przeznaczenie, w zależności od tego, czy możliwości rozbudowy, warto wcześniej pomyśleć nad rozmiarem, unikniemy w ten sposób przenoszenia usług i związanych z tym trudności, czy mogących pojawić się problemów.

  1. Łatwość obsługi

To ważne, nie tylko dla mnie, ale również dla moich klientów, z którymi współpracuje, intuicyjność CPanel’a to podstawa i bardzo duże ułatwienie, oszczędność czasu i skrzynka wolna od często banalnych pytań. Lubię też korzystać po prostu z narzędzi, które są profesjonalne od strony użyteczności i wyglądu.

  1. Cena

Ten czynnik w większości przypadków jest na pierwszym miejscu i uważam to za błędne. W obecnych czasach ceny są tak atrakcyjne i mamy tak duży wybór spośród różnych rozwiązań, że nie powinno rozważać się tworzenia profesjonalnego serwisu WWW przy wykorzystaniu darmowych usług hostingowych. Nie chodzi tu już nawet o atakujące zewsząd reklamy przy takich rozwiązaniach, ale ich dużą awaryjność, ograniczoną pojemność i słabą prędkość.

  1. Wsparcie techniczne

Tutaj chciałem pokusić się o pozycje nr 1, ale może tylko dlatego, że jestem klientem wymagającym i świadomym własnych praw. Pomijając już sytuacje, w których często sobie z czymś nie radzimy, albo mamy chwilową zaćmę i po prostu nie potrafimy się odnaleźć, obsługa klienta, opieka nad nim jest dla mnie bardzo istotna. Na co dzień korzystam z usług 4 firm hostingowych i z żadną z nich nie mam kontaktu typu real time, zazwyczaj jedyny kontakt to kontakt mailowy i na odpowiedź często czekam 24H- to już chyba standard, gorzej, kiedy lubisz siąść do pracy w weekend, w takich sytuacjach jesteś bardzo często uziemiony aż do poniedziałku…

Po ostatnim artykule Poniedziałku z Hostingiem, o firmie oferującej m.in. usługi hostingowej – Internetum zamarzyłem o lepszym świecie, nie pozostało mi nic innego jak tylko to sprawdzić i przekonać się na własnej skórze. To był piątek, godzina bodajże mocno po 20, więc już w większości korporacji weekend, ale co tam, dzwonie. Pierwszy sygnał, …, 2gi, poczta, nie, wróć, odebrał mężczyzna, przedstawiając siebie, firmę i pyta, w czym może mi pomóc? Myślę sobie portier pewnie zaraz mi powie, że już weekend, więc szybko przechodząc do sedna informuje, że mam problem ze swoją usługą hostingową, czy może mi Pan pomóc? Odpowiedź zwaliła mnie z nóg, zostałem proceduralnie poproszony o dane klienta, których oczywiście nie miałem i wytłumaczyłem Panu, że dzwonie chcąc sprawdzić jak wygląda sytuacja ze wsparciem, ponieważ ja sam, moi klienci, bardzo często z takiego korzystamy. To był piątek, więc co, po takim obrocie spraw musiałem się napić.

Tak jak pisałem czynników jest wiele, do wymienionych przeze mnie dochodzą choćby obsługiwane skrypty PHP, FTP, SSH, MySQL, liczba kont pocztowych, zapewnienie rozwiązań typu e-commerce, czy choćby certyfikaty SSL, ale obecnie po kilku bataliach z obecnymi usługodawcami, po tygodniach w oczekiwaniu na odpowiedzi, mocno zastanawiam się nad zmianą, zmianą swoich podstawowych narzędzi na lepsze.