Tworzenie logo to coś więcej niż tylko dobór kolorów i napisanie nazwy firmy. To proces, który wymaga przemyślenia i kreatywności. To właśnie logo w dużej mierze wpływa na pierwsze wrażenie jakie klient ma na temat Twojej firmy. Czy jesteś pewien, że Twój znak firmowy spełnia tę funkcję jak należy? Poznaj praktyczne zasady tworzenia logo i dowiedz się, jak dobry znak może przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu. Podpowiemy Ci, jak zaprojektować logo firmy tak, aby przyciągało potencjalnych klientów i budziło w nich zaufanie do Twojej marki. Przejdźmy od razu do konkretów.

Proces projektowy jest co prawda dużo bardziej skomplikowany, ale już wykorzystanie tych 10 zasad projektowania logo pomoże Ci zbudować znak, z którego Twoja firma będzie dumna. Aby mieć pewność, że ten znak realizuje swoje zadania biznesowe, warto zlecić projektowanie logo agencji reklamowej.

Jak zaprojektować logo – zasady, które opłaca się znać:

  1. Jasna, czytelna idea. Przekombinowane logo, w którym chce się zawrzeć kilka pomysłów na raz, nie jest dobrym rozwiązaniem. Pamiętaj, że logo już w pierwszych sekundach ma przemówić do podświadomości potencjalnego klienta – musi więc być proste i czytelne.
  2. Ostrożność z akronimami. Skracanie nazwy firmy do postaci akronimów to dobry pomysł dla świetnie rozpoznawalnych marek, takich jak np. KFC. Jeśli dopiero startujesz, najpierw musisz zbudować świadomość marki, a dopiero później ją upraszczać w taki sposób.
  3. Wyjście poza dosłowność. Nie musisz ilustrować dokładnie tego, czym się zajmujesz. To będzie wiadomo z kontekstu – zdjęć i treści, w których towarzystwie występuje logotyp. W samym znaku skup się na wyrażeniu charakteru swojej firmy, wartości, jaką oferujesz.
  4. Ponadczasowość. Twoje logo ma przetrwać próbę czasu i chwilowe powiewy trendów. Zastanów się, jaki komunikat chcesz przekazać za jego pośrednictwem, zamiast polegać tylko na modzie, która przeminie prędzej niż sądzisz.
  5. Zapamiętywalność. Chcesz, aby Twoje logo było łatwe do zapamiętania. Unikaj zbyt skomplikowanych wzorów, które mogą być trudne do zapamiętania. Zamiast tego stwórz coś tak dobrze trafiającego w potrzeby Twoich klientów, że ciężko im będzie o tym zapomnieć.
  6. Rozpoznawalność w każdym miejscu. Pamiętaj, aby Twoje logo było łatwo rozpoznawalne w różnych rozmiarach i kolorach. Testuj wersje, aby upewnić się, że pasują do różnych kontekstów, w których logo może być używane.
  7. Oryginalność. Unikaj kopiowania popularnych znaków i bazowania na szablonach, do których ma dostęp cała rzesza innych firm. Zawsze dąż do unikalności i wyróżniania swojej firmy od konkurencji.
  8. Maksymalnie 3 kolory. Mnogość barw może być dla Twojego potencjalnego klienta przytłaczająca. Pamiętaj też, że kolory budzą określone skojarzenia i warto poznać lepiej psychologię kolorów. Zadbaj o to, aby wyróżnić się od konkurencyjnych brandów.
  9. Co najwyżej 2 kroje pisma dopasowane do charakteru marki. Miękkie kształty liter są często kojarzone z markami o łagodnym charakterze, które zapewniają wygodę, podczas gdy ostre linie często wykorzystują firmy, które chcą być postrzegane jako energiczne, dynamiczne, zapewniające trwałość.
  10. Wektor zamiast pikseli. Z wersją wektorową logo łatwe będzie skalowanie go do różnych rozmiarów bez utraty jakości. Będzie wyglądało tak samo wyraźnie i profesjonalnie w olbrzymich i maleńkich formatach, publikowane online, drukowane, wytłaczane i haftowane.

Logo firmy – projekty warte inwestycji

Logo to Twoja wizytówka – pierwsze wrażenie, które prezentujesz potencjalnym klientom. Kształtuje obraz marki i jest istotnym elementem strategii marketingowej. Pamiętaj, że dobrze zaprojektowane logo nie jest pustą ozdobą – to inwestycja, która ma przynosić korzyści Twojemu biznesowi przez wiele lat.

Nie słuchaj więc opinii osób, które nie są Twoimi klientami lub nie znają ich potrzeb. Znak firmowy ma trafiać w oczekiwania i gusta konkretnie Twoich odbiorców. Zaufaj profesjonalistom od budowania marek. Powodzenia!