Prywatne konto na Instagramie dla marki? Brzmi kuriozalnie, prawda? A jednak – szykuje się ciekawy case firmy Everlane, marki sprzedającej odzież online.

Nie spotkałem na Instagramie jeszcze żadnego profilu marki, który miałby włączone ustawienia prywatności. Przecież firmom zależy na jak najszerszym dotarciu do swoich grup docelowych. Decydując się na ustawienie konta prywatnego, firmy bardzo ograniczyłyby możliwość zdobycia nowych fanów. Komu chciałoby się prosić o dostęp do profilu, nie wspominając już o tym, że marka nie mogłaby korzystać z dobrodziejstwa hashtagów.

Tak było aż do dnia dzisiejszego. Natknąłem się bowiem ostatnio na bardzo ciekawy przykład marki Everlane, zajmującej się sprzedażą damskiej i męskiej odzieży. Firma ta prowadzi już swoje konto na Instagramie – obserwuje je ponad 207 tysięcy osób. Zdecydowali się oni jednak na założenie drugiego konta, tym razem prywatnego (@everlanestudio). Dlaczego? To działanie jest elementem kampanii promującej nową kolekcję butów, której sprzedaż wkrótce rozpocznie firma.

Odwiedzający nowy profil muszą wysłać prośbę o zgodę na obserwowanie. Everlane zapewnia, że będzie akceptowało wszystkich (poza botami spamującymi), którzy wyrażą chęć ich obserwowania. Jest jednak jedno „ale”. Administratorzy profilu będą akceptować jedynie 100 zgłoszeń na dzień.

Red Gaskell, szef działu social media Everlane, nazywa to działanie pewnym eskperymentem. Idea stworzenia tego profilu jest dedykowana dla klientów, którzy czują się emocjonalnie związani z marką. Będą oni pierwszymi osobami, którzy zobaczą nowy produkt marki i będą mogły wyrazić jako pierwsze swoje spostrzeżenia na jego temat na Instagramie. Internetowa, nowoczesna wersja prywatnej wyprzedaży, dedykowanej jedynie niewielkiej grupie klientów.

Podobne działania często spotykałem na Snapchacie, gdzie podawany był na przykład kod rabatowy na dane produkty. Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim na Instagramie. Muszę przyznać, że pomysł jest bardzo ciekawy – mam jednak nadzieję, że inne marki nie będą wykorzystywały go na globalną skalę. O ile oczywiście odniesie sukces. Czas pokaże, z uwagą będę przyglądał się poczynaniom Everlane i ich klientów na prywatnym Instagramie marki. A Wam jak ten pomysł się podoba? Myślicie, że się sprawdzi?

PS. Przy okazji możecie zaobserować konto DailyWeb na Instagramie – jeśli jeszcze tego nie zrobiliście!