Nie będzie niczym odkrywczym, jeśli stwierdzę, że biznes się zmienia, ewoluuje. Dzieje się tak ze względu na wiele czynników. Według mnie jednym z nich jest technologia. Drugim, mocno z nim związanym jest przyzwyczajanie klientów do coraz to nowszych i prostszych form kontaktu z salonem.

Aktualnie oliwy do ognia dolewa fakt niepewności związanej z prowadzeniem własnego salonu. Wrzuca to na barki przedsiębiorców nowe problemy, które często związane są z nową organizacją pracy. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, pomagających rozwiązać te problemy. Niestety bardzo często te rozwiązania nie są ze sobą połączone, co może powodować jeszcze większy chaos organizacyjny w już nowym i jeszcze niedoszlifowanym środowisku pracy. Ale jakie rozwiązania mam na myśli? Własna strona WWW, system rezerwacji online, wysyłka e-maili oraz SMSów z przypomnieniami, płatności online, grafik pracowników. Za tym wszystkim idą również regulaminy, polityki prywatności itp. Sporo.

Nie ma problemu by znaleźć specjalistę od każdej z tych rzeczy i próbować to zdobyć w okazyjnej cenie. Problem jednak w tym, że skończymy z wieloma różnymi narzędziami, które nie będą się ze sobą komunikować i ułatwiać nam pracy oraz musimy pamiętać o utajonych kosztach utrzymania tych rozwiązań. Jeśli ktoś chce Ci powiedzieć, że taka strona czy system rezerwacji nie trzeba utrzymywać i płacić za serwis, to możesz to wcisnąć pomiędzy bajki o magicznych garnkach za 10 000 zł, które same gotują i leczą.

Warto jednak rozważyć kompleksowe rozwiązanie oferujące te wszystkie narzędzia w jednym. Chodzi o calendesk. Jak piszą jego twórcy na swojej stronie „Twój prosty i szybki sposób na prowadzenie biznesu”. Mogę tutaj próbować zachwalać funkcje znajdujące się w produkcie, spróbuję jednak odnieść się do logicznych argumentów przemawiających za tym rozwiązaniem. Tak jak wcześniej wspomniałem utrzymanie osobnych systemów może być kosztowne, zarówno pod względem pieniędzy jak i czasu poświęconego na naukę. W końcu każdy z pracowników w którymś z tych systemów będzie działał.

Oczywiście, są sytuacje, w których rozwiązania w pełni szyte na miarę mają jak największy sens, tutaj jednak głównym czynnikiem jest skala naszego biznesu. W przypadku prowadzenia salonu na start przygody w Internecie oraz lepszej organizacji pracy calendesk może okazać się jednym z najlepszych rozwiązań.

W jednym narzędziu będziemy w stanie zadbać o nasz wizerunek w sieci poprzez dołączony kreator strony WWW. Z racji tego, iż calendesk.pl jest nowym rozwiązaniem to niejako w pakiecie dostajemy nowoczesny design. Szanuję bardzo twórców za podejście do tego tematu. Przykładowa strona przygotowana dla salonu fryzjerskiego jest prosta, dzięki czemu nie przedawni się szybko i długo będzie spełniała swoją rolę. Demo można zobaczyć tutaj: przyklad.calendesk.net Strona demonstracyjna to jednak tylko jeden z przykładów wykorzystania kreatora www. Do dyspozycji jest ponad 20 gotowych szablonów oraz około 300 możliwości personalizacji.

Pracowałem z wieloma małymi przedsiębiorcami. Bardzo często na propozycję stworzenia strony na podstawie szablonu reagowali nerwowo. Z jednej strony takie podejście jest w stanie zaoszczędzić sporo czasu, a co za tym idzie pieniędzy. Pojawiały się jednak obawy o bycie oryginalnym, wyróżnianie się w tłumie. Należy jednak pamiętać, że jeśli na ten moment nie ma kogoś w Internecie i postanawia się tam pojawić, zmienić sposób, w jaki prowadzi swoją komunikację z klientami, to na start takie rozwiązanie jest bardzo dobrym podejściem. Mając do dyspozycji kreator oraz możliwości zmiany szablonu jesteśmy w stanie reagować na to, w jaki sposób ludzie nas widzą. Z mojej perspektywy to bardzo spore udogodnienie, ponieważ na start nie wiemy tak naprawdę czego nam potrzeba. Mamy natomiast możliwość wprowadzania zmian wraz z upływem czasu i poznania tego, czego nam oraz klientom naszego salonu brakuje.

Na tej przykładowej stronie widać również kolejny z elementów calendesk. Chodzi o system rezerwacji. Potężne narzędzie w rękach osób prowadzących różnego rodzaju salony. Czy to fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu, fizjoterapii. W każdej z tych branż oraz wielu innych możliwość rezerwacji w rękach klienta jest sporym uproszczeniem oraz funkcją, do której klienci coraz bardziej są przyzwyczajeni.

Po stronie salonu są również pozytywne aspekty posiadania systemu rezerwacji online. Więcej czasu. Co z robić z tymi oszczędzonymi minutami dziennie a tygodniowo nawet godzinami? Możemy zadbać lepiej o klienta na miejscu, w salonie, ponieważ rezerwacja terminu będzie już trochę zautomatyzowana.

System rezerwacji pozwala oddać w ręce klienta możliwość umówienie dogodnego terminu, pasującego również w terminarzu salonu. System można konfigurować, dzięki czemu dostosujesz go do potrzeb swoich oraz klientów w zależności od specyfiki Twojego salonu. Do dyspozycji dostaniesz również możliwość wysyłania powiadomień e-mail oraz SMS, dzięki czemu nie będzie przykrej niespodzianki w postaci zmarnowanego terminu, gdy ktoś zapomni i nie uda mu się szybko do Ciebie dotrzeć po telefonie z przypomnieniem. To również działa automatycznie, a Ty dostajesz kolejną chwilę dla siebie oraz jeden problem na głowie mniej, o którym nie musisz pamiętać.

Więcej informacji o calendesk znajdziecie tutaj.

Mamy też dla Was rabat 20% na Waszą przygodę z Calendesk. Wystarczy w trakcie zamówienia podać kod: dailyweb


Artykuł powstał przy współpracy z marką calendesk.


Posłuchaj nas!