W dzisiejszym odcinku omawiamy framework Game IQ, z którego wyciągamy informacje o tym, co może wpływać, a właściwie wpływa na to, że dane gry są popularne. Ogromną rolę tutaj odgrywa lokalizacja. To, na jaki rynek celujemy z produkcją. Z dokumentu, który możecie znaleźć tutaj wynika między innymi to, że pomimo bliskiego sąsiedztwa krajów, w kwestiach upodobań do typów gier różnice są ogromne.

Warto to wiedzieć, jeśli chcemy, aby nasza gra trafiła w upodobania największych grup użytkowników. Game IQ to usługa, która pomoże odnaleźć się na rynku gier mobilnych. Różne typy graczy preferują różne typy gier. Niby nic odkrywczego, ale należy zwrócić na to uwagę chociażby podczas myślenia nad modelem biznesowym. Inaczej zarabia się na grach hyper casual, a inaczej na core. Czym w ogóle charakteryzują się te gry? O tym w dzisiejszym odcinku.