Jak sobie radzi najdroższa polska domena co.pl? | DailyWeb.pl

Jak sobie radzi najdroższa polska domena co.pl?

Opublikowano 6 lat temu -


Kilka dni temu pisałem uroczyście o najdroższej polskiej domenie, która została zakupiona za nieco niemal 1mln zł. Minęło kilka dni, więc z czystej ciekawości zajrzałem jak prezentują się aukcje domen premium. Domysły były oczywiste, że z pewnością na część z nich znajdzie się kilku potencjalnych kupców. Jak wygląda sytuacja aktualnie?

Wszystkie domeny premium, a jest ich ponad  4500 są wystawione na aukcjach. Cena wywoławcza każdej z nich wynosiła 50zł. Aktualnie najdrożej wylicytowana jest subdomena praca.co.pl, która osiągnęła cenę 1100zł. Tuż za nią odpowiednio: ogloszenia, hotele, auto, nieruchomości - także z końcówką .co.pl - wszystkie  za cenę ponad 500zł od sztuki. O ile dla praca.co.plogloszenia.co.pl aukcja potrwa jeszcze ponad dwa tygodnie i powyższa cena z pewnością się zmieni o tyle auto.co.plhotele.co.pl, licytowane są odpowiednio do 10.10.2011 i 13.10.2011.

Emocje u licytujących z pewnością ujawnią się na kilka godzin przed końcem powyższych aukcji. Ciekaw jestem jaki będzie procent zysku z powyższych aukcji na tle tak ogromnej inwestycji. Warto dodać, że na stronie co.pl znajdziemy także bieżące statystyki, które oddają cały ruch dla subdomen z tym rozszerzeniem.
[list style="check"]

  • Liczba ogółem zarejestrowanych domen: 1529
  • Liczba domen zarejestrowanych w ciągu ostatnich 24 godzin: 16
  • Liczba domen zarejestrowanych w ciągu ostatnich 30 dni: 608
  • Liczba domen wygasających w ciągu najbliższych 24 godzin: 9
  • Liczba domen wygasających w ciągu najbliższych 30 dni: 56
[/list]

Martwi mnie tylko to, że firma, która profesjonalnie chce urgyźć temat sprzedaży subdomen i ma ogromną szansę na sukces - nie potrafi sensownie przygotować strony. Pomijam fakt korzystania z gotowych szablonów i Wordpressa, gdyż staje się to wszechobecnym standardem. Jednak komunikaty: "no related tags" pod każdą treścią, wołają o pomstę do nieba.