Jak sformatować tekst na Facebooku? | DailyWeb.pl

Jak sformatować tekst na Facebooku?

Opublikowano 1 rok temu - 13


Wydarzenia na Facebooku. Ta opcja Facebooka szybko zyskała popularność - nic dziwnego, dzięki niej łatwo można dotrzeć do osób zainteresowanych organizowanym przez nas eventem, a i komunikacja z nimi staje się o wiele łatwiejsza. Działa to również w drugą stronę - dzięki subskrypcji danego wydarzenia nie przegapimy nowości, jakie mają dla nas organizatorzy. Wiele razy zdarzyło się tak, że wydarzenie, na które się wybierałem w ostatniej chwili zostało odwołane. Gdyby nie Facebook i informacja o tym, pojawiłbym się na miejscu na marne.

Ale co zrobić, by opis organizowanego przez nas wydarzenia był czytelniejszy? Nie oszukujmy się, wiele osób nie czyta zwartych bloków tekstu, poszukując jedynie najważniejszych informacji. Okazuje się  jednak, że Facebook powoli udostępnia możliwość formatowania tekstu w wydarzeniach za pomocą tzw. Markdown. Niestety, ja tę funkcję włączoną mam jedynie w przypadku dodawania nowych postów, a nie w przypadku dodawania opisu wydarzenia. A szkoda - moim zdaniem opcja ta bardziej przydałaby się w tym drugim przypadku.

Jak wygląda to w praktyce?

Poniższy screen przedstawia jak wygląda możliwość dodawania sformatowanych postów w praktyce. Wystarczy wpisać odpowiednie znaczniki, których listę prezentuję poniżej, a Facebook pokaże nam, jak w rzeczywistości będzie wyglądał dodany przez nas post - dzięki podglądowi na żywo nie popełnimy raczej żadnego błędu przy formatowaniu.

sformatowany tekst

Znaczniki używane przy formatowaniu

Dzięki wykorzystaniu Markdown mamy możliwość pogrubienia tekstu, wyróżnienia kursywą, przekreślenia, dodania linku, kodu, poziomej linii, czy odpowiedniej wielkości nagłówków. Oto pełna lista możliwości, jakie udostępnia nam Facebook wraz z odpowiednimi znacznikami, które należy umieścić w tekście, by osiągnąć zamierzony przez nas efekt:

formatowanie

Mam nadzieję, że Facebook wkrótce wprowadzi możliwość takiego formatowania tekstu w innych miejscach (posty prywatne, posty na stronach), ale przede wszystkim w opisie wydarzeń. Sam często nie czytam całego opisu, poszukując jedynie najważniejszych informacji, jak cena biletu, czy atrakcje, jakie czekają mnie podczas danego eventu. Dzięki wyróżnieniom tekstu dotarcie do tych informacji mogłoby być o wiele łatwiejsze.