Jak promować gabinet dentystyczny? Skuteczne metody pozycjonowania dentysty

Jak promować gabinet dentystyczny? Skuteczne metody pozycjonowania dentysty

Opublikowano 28.01.2020 19:20 - Wpis sponsorowany


Prowadzisz gabinet dentystyczny i chciałbyś zająć się promocją swojej firmy? Chcesz zwiększyć zyski?? Oczywiście każdy może się podjąć reklamowania swojej firmy, ale z doświadczenia wiemy, że lepiej powierzyć to osobom doświadczonym, firmom, które się specjalizują w marketingu internetowym. Dzięki temu Ty możesz skupić się na podnoszeniu własnych umiejętności i obsłudze klientów, a agencja reklamowa przygotuje cały plan działań w Internecie, dzięki którym na pewno obroty w gabinecie stomatologicznym wzrosną. Do opracowania jest m.in. strona internetowa, blog na stronie, plan pozycjonowania i prowadzenia kont w serwisach social media, marketing szeptany, a także płatna reklama w wyszukiwarce Google.

Strona internetowa to podstawa!

Zakładając gabinet dentystyczny, a także otwierając dowolną firmę, należy w pierwszej kolejności pomyśleć o założeniu profesjonalnej strony internetowej. To pierwsza forma kontaktu z klientem, więc musi być atrakcyjna dla oka oraz zachęcać do pozostania. Przede wszystkim powinna być przejrzysta, estetyczna i prawidłowo wyświetlać się na każdym urządzeniu mobilnym. Niezależnie od tego, czy jest to komórka, tablet, czy komputer. Nazywa się to responsywność. Ponadto trzeba pamiętać, aby wszystkie najważniejsze informacje, takie jak usługi, cennik, czy adres były widoczne i łatwo dostępne. Jeśli strona WWW ma dotyczyć dużej kliniki, gabinetu, przychodni to rekomendujemy wymianę wszystkich lekarzy i pracowników wraz z informacją o ich specjalizacjach, doświadczeniu i dorobku naukowym. Strona WWW to bardzo często pierwsza forma kontaktu z klientem, więc musi odpowiadać na wszystkie pytania, jakie może zadać. Już na etapie projektowania strony należy przygotować witrynę pod kątem interesujących nas słów kluczowych (inaczej SEO). Tylko osoby o odpowiednim doświadczeniu umiejętnie dobiorą frazy oraz przygotują odpowiednie ustawienia strony (tytuł, opis oraz treść). Istotnym elementem serwisu internetowego powinien być… blog.

Blog na stronie

Nieodzownym elementem na stronie internetowej jest także blog, na którym warto pisać na temat powiązane z oferowanymi usługami. W ten sposób firma, pracownicy lub właściciel firmy buduje swoją renomę w branży, stając się ekspertem w swojej dziedzinie w rolach innych osób. Na blogu warto pisać o wszystkich problemach oraz rzeczach, które potencjalnych pacjentów może interesować. Im więcej ciekawych treści, odpowiedzi na intrygujące pytania, tym większa szansa, że nasza strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wpisy na blogu to potencjalne źródło linków przychodzących do strony internetowej. Takie artykuły chętnie są linkowane przez użytkowników podczas dyskusji na forach, czy w social media. Ale co jeśli nie masz czasu na pisanie tekstów? Agencja reklamowa przygotuje je za Ciebie, a będą podpisane Twoimi imieniem i nazwiskiem. Ty tylko sprawdzisz je pod względem merytorycznym!

Pozycjonowanie strony

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, najwięcej potencjalnych klientów na stronę internetową trafia z wyszukiwarki Google. Jest to bez wątpienia najpopularniejsze narzędzie, z którego korzystają użytkownicy poszukujący informacji w sieci. Im wyżej strona firmowa pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że sprzedaż usług wzrośnie. Jednak pozycjonowanie stron nie jest procesem łatwym. Wręcz przeciwnie! W tej kwestii należy zaufać ekspertom, ponieważ mają oni odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Google jest bardzo wrażliwe i nieumiejętne pozycjonowanie lokalne strony może spowodować… jej całkowicie wykluczenie z wyszukiwarki! Koszt pozycjonowania zależy od wielu czynników, m.in. wieku strony, konkurencji pod wskazane frazy kluczowe. Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie to proces długotrwały, ale przynosi efekty na długi okres czasu

Historia sukcesu: https://simpliteca.com/nasze-sukcesy/pozycjonowanie-i-marketing-kliniki-chirurgii-plastycznej/

Adwords, czyli reklama strony

Wysoką pozycję w Google można zdobyć poprzez pozycjonowanie, ale jest jeszcze jeden sposób – znacznie szybszy! Jednak jest to płatna forma reklamy w wyszukiwarce Google. W Adwordsach reklamowana strona od razu pojawia się na pierwszych wynikach wyszukiwania na wybraną frazę. Dużą zaletą jest płacenie tylko za efekt, czyli za przejście użytkownika do strony internetowej. Google Adwords choć wydaje się prostym narzędziem, to jednak jego prawidłowe skonfigurowanie radzimy zlecić specjalistom. Dlatego warto prowadzenie Adwordsów polecić agencji reklamowej, która ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Wtedy jest się pewnym, że cały budżet reklamowy jest prawidłowo wykorzystywany. Osoby, które same chcą skonfigurować Adwords, z doświadczenia wiemy, że przez pierwsze tygodnie “przepalają” budżet, ponieważ dopiero się uczą.

Wykorzystaj potencjał social media

Chociaż powszechnie uważa się, że Facebook “nie sprzedaje”, to jest to bardzo błędne rozumowanie. Użytkownicy może nie klikają kup teraz, nie umawiają się bezpośrednio z fanpage na wizytę u stomatologa, ale na pewno szukają informacji w największym serwisie społecznościowym na świecie. Dlatego stworzenie fanpage/strony na Facebooku jest koniecznością dla każdej firmy, niezależnie od tego w jakiej branży działa. Ale pewnie wielu zadaje sobie pytanie, po co to dentyście fanpage? Przecież nie będzie publikował zdjęć pacjentów, a prezentacja “chorych” zębów może nie być zachęcająca…

Przede wszystkim warto informować o promocjach w gabinecie. Warto również przygotować akcję, która będzie dostępna tylko na Facebooku i ją cyklicznie powtarzać. Wtedy wśród klientów, marketingiem szeptanym, rozejdzie się informacja, że warto być fanem, ponieważ może zyskać dodatkowe rabaty. Przede wszystkim należy regularnie dodawać nowe treści na fanpage. Systematyczność to podstawa, aby osiągnąć sukces w social media. Po kilku tygodniach regularnego kontaktu z użytkownikami może zacząć się wydawać, że treści nie cieszą się zainteresowaniem, ponieważ nikt ich nie udostępnia, nie lajkuje. Prosze się tym nie zrażać, ponieważ wiele osób po prostu nie wchodzi w interakcję z fanpage, a jednak regularnie go odwiedza. Wartościowe treści w social media powodują, że wyrastamy na eksperta, a ludzie chętnie wybiorą się do lekarza, którego szanują, niż nieznajomego. Niezależnie, gdzie są publikowane: Facebook, Instagram, LinkedIn, czy jeszcze inny. Trzeba pamiętać, aby w każdym serwisie social media wykorzystywać wszystkie możliwości jakie oferuje. Na Facebooku są to wydarzenia, grupy dyskusyjne, oferty. Z kolei na Instagramie to z kolei relacje.

Historia sukcesu: https://simpliteca.com/nasze-sukcesy/podolog-pozycjonowanie/

Marketing szeptany

To kolejny sposób na promocję gabinetu dentystycznego. Reklamy nie będa nachalne, nie zobaczysz ich na ulicach swojego miasta, ale to nie znaczy, że będzie mniej skuteczna. Wręcz przeciwnie! Marketing szeptany to opinie użytkowników, klientów w social mediach, na blogach, forach dyskusyjnych, wszędzie tam, gdzie wymieniane są komentarze. Oczywiście do marketingu szeptanego można zaliczyć również rozmowę dwóch znajomych, kiedy jeden drugiemu przekazuje informacje o promocji, usłudze, czy produkcie. Jest to bezwątpienia bardzo skuteczna metoda promocji gabinetu dentystycznego. Jakie mamy na to dowody? Prosze sobie pomyśleć. Ile razy zdecydowaliście się na skorzystanie z oferty danej firmy, ponieważ polecił ją znajomy, członek rodziny? Ponadto każdy z nas na pewno kiedyś szukał opinii na temat danego produktu, usługi w sieci: na stronach internetowych, forach, opinii w Google Mapach, czy w social media. I na ich podstawie zdecydował się na zakup. Bardzo często są to komentarze nie napisane przez klientów, a przez… agencję reklamową! Jednak każdy wpis musi być przemyślany: nie nachalny, ale z wykorzystaniem języka korzyści. Zaufaj w tej kwestii zawodowcom, bo łatwo można przekroczyć granice…

Marketing gabinetu dentystycznego zleć firmie!

Otwierając gabinet dentystyczny najlepiej marketing zlecić zewnętrznej firmie, która zajmie się wszystkim: stworzy stronę internetową, przygotuje materiały specjalistyczne na bloga, utworzy fanpage wraz z angażującymi treściami, zajmie się marketingiem szeptanym, wypozycjonuje stronie i wykorzysta Adwordsy w celu szybkiego zdobycia klientów. Zlecając wszystkie działania jednej firmie, agencji reklamowej możesz być pewny, że wszystkie akcje będą prowadzone spójnie i profesjonalnie. A Ty możesz zająć się tym co robisz najlepiej, czyli leczeniem pacjentów.

Masz pytania, nie wiesz, czy możemy Tobie pomóc? Nie wahaj się i skontaktuj się z nami już dzisiaj! Wejdź na https://simpliteca.com i sprawdź nasze rekomendacje.


Artykuł sponsorowany, stworzony przez markę Brandbay.

3 - 5 Sep 2020
Jesteśmy na #IFA2020 - zobacz naszą relację