Przyznam szczerze, słowa kluczowe to trochę temat rzeka. Trzeba się nieźle naczytać, zanim pojmie się ich znaczenie i wartość oraz nauczy je wyszukiwać i umiejętnie wykorzystywać.

Dzisiejszy artykuł jest kontynuacją posta ‘wyszukiwanie słów kluczowych pod strategię SEO’. Do tej pory omówiliśmy sporządzanie list z ogólnymi zagadnieniami pod nasz serwis oraz ich rozwijanie w calu doprecyzowania konkretnych ‘keywords’. Dziś przedstawię kilka innych sposobów mogących pomóc nam szybko i skutecznie znaleźć frazy, na które będziemy pozycjonować naszą stronę.

Google Analytics

Z całą pewnością to narzędzie już obiło się wam o uszy. Służy do analizy statystyk serwisów WWW. Od 2005 roku jest udostępnione jako bezpłatna usługa, a każda osoba posiadająca konto Google może z niego korzystać. Ciekawostka – jeśli twoją witrynę odwiedza powyżej 5 milionów osób miesięcznie, to Google Analytics przestaje być darmowe! Nauka, chociażby podstaw obsługi GA jest niezbędna dla każdego, kto myśli o prowadzeniu serwisu.

Wyszukiwanie słów kluczowych pod strategię SEO

Pomogą nam w tym setki tysięcy poradników, jakie możemy znaleźć w sieci, ale i samo Google, które oferuje szkolenia. Wielu specjalistów SEO korzysta z większej ilości narzędzi do analizowania ruchu na stronie, gdyż GA im nie wystarczy.
Za to nam w zupełności powinno! Możemy użyć go, żeby sprawdzić, na jakie słowa kluczowe nasza strona już się ‘odnajduje’.

Po znalezieniu odpowiedniej rubryki w sekcji ‘źródła wizyt’ możemy przejrzeć listę słów, porównać ją do naszej i określić, które z nich mają największą szansę przebicia, a które nie są najlepszym pomysłem i szkoda na nie fatygi. Dodatkowo o ile mamy taką możliwość, warto np. w newsletterze czy ankiecie na mediach społecznościowych zapytać swoich użytkowników czego oczekują od naszego serwisu i co spodziewają się na nim znaleźć – powinno nam to dać do myślenia.

obraz 1 1

Wyszukiwania podobne do

Jeśli dotarliście kiedyś na sam dół wyników wyszukiwania, a uwierzcie mi, nie każdemu się udaje. I nie mówię tu o o ostatnich stronach tkwiących w ogonie Google, dawno zapomnianych przez świat, tylko o pierwszej stronie wyników wyszukiwania! Czytałem kiedyś statystyki, według których nawet 75% użytkowników nie scrolluje w dół. Wszystko, czego potrzebują, wyświetla im się od razu. Statystyki mogą być zawyżone przez wielkie monitory ;)

Jak optymalizować obrazki na stronie WWW? Czyli atrybuty ALT i TITLE

Rzecz w tym, że po zjechaniu na dół, zanim jeszcze zobaczymy dużą ilość literek ‘o’ w słowie Google, z których każda symbolizuje kolejną stronę wyników, możemy zobaczyć sekcję zatytułowaną ‘wyszukiwania podobne do [słowo kluczowe]’. Jest to proste, a zarazem doskonałe narzędzie do poszerzenia naszej listy – wystarczy wygooglować nasze frazy i zobaczyć, co ciekawego pojawi się w podpowiedziach!

obraz 2 1 obraz 1 1 obraz tytulowy 1
Myślę, że jesteśmy już dalej, niż bliżej. Za tydzień możecie spodziewać się ostatniego posta w serii ;)


Autorem artykułu jest Tomasz Celler.