Jak jeden szablon Wordpress zarobił 370 000 dolarów | DailyWeb.pl

Jak jeden szablon WordPress zarobił 370 000 dolarów

Opublikowano 5 lat temu -


Jeśli napiszę, że na szablonach do systemów CMS można nieźle zarobić to w żadnym nie powiem nic nowego. W sieci istnieje masa serwisów, za pośrednictwem których Web Designerzy mogą sprzedawać swoje prace z powodzeniem, odpalając pośrednikowi jego dolę. Jednym z takich serwisów jest serwis marki Envato o nazwie ThemeForest.net. Jest to witryna, która moim zdaniem odskoczyła jakościowo swojej konkurencji (TemplateMonster.com) o kilka lat świetlnych. Szablony, które tam znajdziecie są naprawdę najwyższej jakości, zarówno do Wordpressa, Droopala czy Joomli, ale także zwykłe szablony przygotowane w (x)HTML.

Wielokrotnie sam kupowałem szablony do Wordpress - za pośrednictwem tego serwisu, z których ostatecznie byłem bardzo zadowolony. Co jest godne uwagi to fakt, że autorzy oddają nam razem z paczką pełną dokumentację, masę dodatkowych funkcjonalności i co najważniejsze - wsparcie. Jeśli do tego dodać o połowę tańsze ceny, w stosunku do TemplateMonster, mamy narzędzie idealne.

Statystyczny szablon do Wordpress w serwisie kosztuje w okolicach $30. Suma bardzo przystępna dla potencjalnego klienta, jednak czy dla sprzedającego także? Biorąc pod uwagę marże właścicieli TF, kwota wcale niewygląda na wartą poświęcenia masy czasu, by przygotować rozbudowany szablon. Oczywiście nic bardziej mylnego, gdyż skórka sprzedana zostanie wielokrotnie, pomnażając zarobek osoby, która ją wykonała. Wówczas zarobki robią się astronomiczne.

Powołując się na konkretny przykład, wybieram listę szablonów w kategorii WordPress. Gdy posortuje je malejąco po ilości zakupów, na pierwszym miejscu pojawi się szablon o nazwie U-Design, który został sprzedany ponad 15 000 razy!

Na podstawie tej sumy, bardzo łatwo wyliczyłem jak dużo szablon na siebie zarobił. Otóż prowizja ThemeForest jest płynna, nowi autorzy otrzymują tylko 50% z kwoty, która widoczna jest na stronie, jednak starzy wyjadacze otrzymują już 70%. Oczywiście w tym wypadku przyjąłem wyższą prowizję, gdyż autor tego popularnego szablonu do świeżaków nie należy.

Kwota jaką otrzymuje autor per sprzedaż wynosi w takim wypadku $24,5, mnożąc ją przez ilość sprzedaży (15 285), daje to niespełna $375 000 całkowitego zarobku! Muszę także zaznaczyć, że szablon znajduje się w serwisie od czerwca 2011. Jeśli w takim wypadku zarobioną kwotę podzielimy na 11 miesięcy, w tym wypadku otrzymamy miesięczny zarobek tego użytkownika, który wynosi około $34 000! Robi wrażenie prawda?

Jaki jest fenomen sprzedaży tego szablonu? Co właściwie jest w nim tak wyjątkowego, że udało się go sprzedać tak wiele razy? Muszę przyznać, że jego stylistka jest naprawdę atrakcyjna - ale to z pewnością nie główny powód, gdyż nie różni się poziomem od pozostałych produktów w TF. Wydaję mi się, że to mnogość dodatków i opcji, którą autor dorzucił do tego szablonu spowodowała tak wielkie zainteresowanie nim. Idąc za hasłami, ze strony szablonu - w paczce znajdują się różne wersje kolorystyczne, kilka rodzajów slajderów do użycia, 200 czcionek i inne drobiazgi, które przyciągają oko. Oczywiście większość z nich zupełnie nieprzydatna, jednak jeśli szablony są na podobnym poziomie stylistycznym i cenowym, to w jakiś sposób należy potencjalnych klientów przyciągać. Tutaj udaje się to nad wyraz perfekcyjnie. Dodam tylko, że autor posiada w swojej ofercie łącznie 6 szablonów i sumę sprzedaży wynoszącą prawie 22 000.