Jak gry mobilne i komputerowe wpływają na nas – raport z udziałem Nintendo oraz Electronic Arts

0:00
Długość nagrania: 30:20
Rozmawiają:

Łukasz Krebok i Adrian Jaworek

Jaki wpływ mają gry na naszą psychikę oraz zachowanie. Okazuje się, że tego nikt nie wie. Jeśli nie raz słyszałeś o negatywnym wpływie, budzeniu agresji w świecie rzeczywistym itp. To wiedz, że nie jest to podparte badaniami.

A na pewno nie takimi, które są coś warte. Już spieszymy z odpowiedzią. Aktualne metody badań oparte są głównie na danych zebranych od użytkowników. A te mogą się znacznie różnić od rzeczywistości.

Gry mobilne i ich wpływ na nas

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Niech świetnym przykładem będzie raport, do którego dotarliśmy. Raport, który powstał przy współpracy naukowców z Uniwersytetu w Oxfordzie oraz Nintendo i Electronic Arts, które pomogły im wejść w posiadanie danych na temat graczy, tzw. telemetrii. Dane oczywiście były zanonimizowane. Raport pokazał jednak, że to, co podają sami gracze na przykład na temat czasu spędzonego w grze, różni się od rzeczywistości. Różnica ta jest jednak w obu kierunkach, niedoszacowania oraz przeszacowania czasu spędzonego na grze.

Analizowani byli gracze 2 tytułów. Franczyzny Plants vs Zombies oraz Animal Crossing. Raport pokazuje nam, jak wiele jeszcze należy zrobić w kontekście rzetelnej wiedzy na temat wpływu gier na ludzi.

To dość istotny element, ponieważ w ICD11 pojawia się już zaburzenie związane z graniem (gaming disorder), oznacza to, że jest to choroba z medycznego punktu widzenia. Jeśli natomiast mowa o medycynie, to co jak co, ale tutaj tematy powinny być dość dokładnie przebadane.

Raport pokazuje również, że da się takie badania przeprowadzać we współpracy z twórcami oraz wydawcami gier. Mamy nadzieję, że więcej takich będzie powstawać dla dobra całej branży i nie tylko. Mając dane będzie w końcu można podjąć polemikę z rodzicami na temat tego jak to bardzo szkodzą gry. A może nawet pomagają. W pozytywnym kontekście (i są na to już badania) gry pomagają się zrelaksować i podnoszą nasz stan dobrobytu (wellbeing), niezbyt nas to dziwi, jako gracze przecież to wiemy, aczkolwiek istnieją gry, który potrafią nam podnieść poziom stresu ;)

Link do omawianego raportu: https://www.oii.ox.ac.uk/news-events/news/groundbreaking-new-study-says-time-spent-playing-video-games-can-be-good-for-your-wellbeing/

 

Zapisz się
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze