Gotowi na kolejne zmiany na Instagramie? Tym razem w aplikacji poprawiona zostanie wyszukiwarka.
Wyszukiwarka na Instagramie nie jest narzędziem doskonałym. Algorytm pokazuje treści, które raczej rzadko są dostoswane do zainteresowań użytkowników. Twórcy aplikacji postanowili to zmienić i wyjaśnić jak działa wyszukiwarka na Instagramie.
Nikogo pewnie nie zdziwi, że Search w aplikacji oparty jest na wielu algorytmach. Celem Instagrama, jak podkreślają twórcy, jest po prostu pomoc użytkownikowi w znalezieniu dokładnie tego, czego szuka. W tym celu apka monitoruje aktywność użytkowników czy historię ich wcześniejszych wyszukiwań pod kątem zarówno tego, co kliknęli, jak i pozycji, których nie wybrali podczas wyszukiwania.
Jak działa wyszukiwarka na Instagramie?
Instagram zdradza, że podczas korzystania z opcji Search brane pod uwagę są 3 zasadnicze elementy (nazywane przez twórców „sygnałami”):
- tekst wpisywany w pole „Szukaj”. To informacja, która ma dla Instagrama największe znaczenie. Do zapytania dopasowywane są nazwy użytkowników, ale także ich bio, oznaczenia, hashtagi i lokalizacje.
- historia aktywności użytkownika. Instagram wie, które konta obserwujemy i które zdjęcia oglądamy. W wyszukiwarce będzie nam zatem polecał w pierwszej kolejności te wyniki, które bazują na naszych interakcjach.
- dodatkowe informacje o wynikach wyszukiwania. W przypadku gdy rezultatów szukania jest dużo, brane pod uwagę są także takie „sygnały” jak popularność kont, hashtagów i miejsc – liczba kliknięć, polubień i udostępnień.
Jak wypromować się na Instagramie
A jak dać się znaleźć innym na Instagramie? Twórcy aplikacji też mają na to swój sposób i przedstawiają następujące rady:
- Używaj pasującej do Twoich treści nazwy konta i nazwy użytkownika. Wykorzystanie konkretnych słów czy znanego innym osobom pseudonimu zwiększy Twoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania.
- Dodawaj pasujące do Twojej działalności słowa kluczowe i lokalizacje w biogramie. Aplikacja premiuje opisy, które w dokładny i rzeczywisty sposób oddają charakter i przedmiot działalności danego użytkownika.
- Aby Twoje zdjęcia były łatwiejsze do znalezienia, używaj w ich opisach (nie w komentarzach!) odpowiednich hashtagów i słów kluczowych.
Czytaj także: Instagram tłumaczy działanie algorytmu Reels
Nowości w wyszukiwarce
A teraz chwilę o nowościach. Instagram wprowadza w kolejnych krajach nowość w wyszukiwarce – wyszukiwanie po słowach kluczowych. Po wpisaniu konkretnej frazy będziemy nadal otrzymywali listę konkretnych kont, hashtagów czy miejsc z nią związanych. Jednak na samej górze wyników zobaczymy też coś jeszcze – hasła kluczowe i popularne tematy z ikoną lupki. Kliknięcie w ten element przeniesie nas do specjalnej podstrony ze zdjęciami i filmami związanymi z danym hasłem.
Oprócz graficznego przedstawienia wyników, będą one też podzielone na opisane sekcje. Obecnie działa to w podobny sposób, jednak kategorie są oznaczone ikonami. W nowej wyszukiwarce będą to zakładki: Najlepsze, Konta, Audio, Tagi, Miejsca.
Instagram cenzuruje kontrowersyjne treści. Zobacz, jak wyłączyć tę opcję