Google nie tak dawno odświeżył wygląd mobilnych wyników wyszukiwania. W efekcie tej zmiany każdy właściciel strony internetowej może w łatwy sposób dodać instrukcją dla robota indeksującego, by taka ikona została zaindeksowana. Jak to zrobić? Banalnie prosto.

Ta z pozoru banalna zmiana daje naprawdę spore możliwości. Otóż za sprawą favicony, którą najczęściej jest po prostu logo naszego serwisu, pozwala obrandować wyniki wyszukiwania. Jeśli użytkownik trafi w wynikach na logo i serwis, który rozpoznaje i lubi, nowy system może wygenerować konwersję. Będzie to najpewniej zjawisko marginalne, ale jeśli Google daje taką możliwość, to obowiązkowo trzeba ją wykorzystać.

Nowy wygląd wyników wyszukiwania Google

Jak dodać faviconę do mobilnych wyników wyszukiwania?

Dodanie kodu jest bardzo proste. Wystarczy wkleić do nagłówka naszej strony internetowej poniższą deklarację. Wskazuje ona miejsce przechowywania favicony. Robot Google, który będzie indeksował stronę, zinterpretuje kod i dorzuci go do SERPów.

[html]<link rel="shortcut icon" href="/ścieżka/do_pliku/favikona.ico">[/html]

Jeśli chodzi o wytyczne, to wszystko zostało bardzo sprawnie opisane w manualu od Google:

Jeśli chcesz, by favicona wyświetlała się przy wynikach wyszukiwania, musisz przestrzegać tych wytycznych. Pamiętaj jednak, że nawet wtedy, gdy zachowasz całkowitą zgodność z wytycznymi, nie ma gwarancji, że favicona będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania.

  • Zarówno plik favicony, jak i strona główna muszą być możliwe do zindeksowania przez Google (tzn. nie mogą być zablokowane dla Googlebota).
  • Favicona powinna być graficzną reprezentacją marki Twojej witryny, by ułatwić użytkownikom jej szybkie rozpoznawanie podczas przeglądania wyników wyszukiwania.
  • Favicona powinna być wielokrotnością kwadratu o boku 48 pikseli, na przykład 48 x 48 pikseli, 96 x 96 pikseli, 144 x 144 pikseli i tak dalej. Pliki SVG nie mają oczywiście określonego rozmiaru. Obsługiwane są wszystkie poprawne formaty favicony. Google przeskaluje obraz do rozmiaru 16 x 16 pikseli, by można było go użyć w wynikach wyszukiwania, więc upewnij się, że wygląda dobrze w tej rozdzielczości. Uwaga: nie udostępniaj favicony o rozmiarze 16 x 16 pikseli.
  • Favicona powinna mieć stały URL (nie zmieniaj go zbyt często).
  • Google nie będzie pokazywać żadnych favicon, które uzna za nieodpowiednie, w tym zawierających pornografię lub symbole nienawiści (na przykład swastykę). Jeśli tego typu obrazy zostaną wykryte w faviconie, Google zastąpi ją ikoną domyślną.