Interia może nie powaliła nową odsłoną, ale na zabawę z logo pomysł mają świetny
Sporo działo się ostatnio w świecie rodzimych portali społecznościowych, przynajmniej w aspekcie ich wyglądu. Trend zmian zapoczątkowała Wirtualna Polska, która odświeżyła swój logotyp a także całą stronę główną. Zmiany według mnie wypadły stosunkowo dobrze w odniesieniu do nowej skórki, zaś logo bardzo mi się spodobało. Gdy kurz po WP opadł, przyszła kolej na konkurencje. Onet także mocno się odświeżył, jednak na tle zmian wizualnych, ciekawiej zapowiadały się zmiany funkcjonalne. Gdzieś międzyczasie zmiany ogłosiła także Interia, co do której przyznam, że żywiłem spore oczekiwania, bo zapowiedź była fenomenalna. Niestety rzeczywistość była nieco bardziej rozczarowująca, ale nie beznadziejna.

Wygląda jednak na to, że w moich oczach trochę nadrobili, dość oryginalnym pomysłem, który został zaimplementowany na stronie głównej. Mianowicie logo serwisu codziennie prezentuje inne tło, pod którym kryje się grafika promująca ciekawostkę na zasadzie kartki z kalendarza. Całość rozwiązana stylistycznie smacznie, prosto i interesująco.
–To pierwsze z wielu planowanych przez nas zabaw z nowym logotypem. Wybierając ten znak, od razu zakładaliśmy, że charakterystyczne liternictwo stanie się bazą dla jego wypełniania i kolorowania, co z kolei nawiązuje do specyfiki produktu, jakim jest portal. Wypełniamy nasze strony informacjami o otaczającym nas świecie, tak jak ważne wydarzenia wypełniają nasze logo. Z drugiej strony kartka z kalendarza idealnie wpisuje się w nasz claim „Ciekawi od zawsze”, bo przypomina daty ważnych, ale przede wszystkim ciekawych zdarzeń– tłumaczy Filip Lenart, Dyrektor Marketingu i PR Grupy Interia.
Dzisiaj ciekawostka związana z wynalezieniem długopisu i mały fuck up, bo grafika promująca prezentuje akurat… cienkopisy. Podejrzewam, że akurat nie było nic atrakcyjnego w stockach ;-)
Wypis informacji otrzymamy po najechaniu na logo serwisu, zaś zawarty w środku link przekieruje do podstrony z informacją. Prosto, przejrzyście, oryginalnie i ciekawie. Według mnie bardzo fajna i oryginalna inicjatywa i jakby nie było, użytkownik serwisu codziennie otrzymuje nowe logo ;-)