Google rusza z AMP stories V1.0. Rewolucja? | DailyWeb.pl

Interesujące nowości od Google - rusza AMP Stories v1.0

Opublikowano 5 miesięcy temu -


AMP Stories jest już dostępne dla wszystkich deweloperów. Użytkownicy DFP mogą zapisywać się do bety nowych reklam.

AMP Stories zostało ogłoszone w lutym tego roku. Zespół AMP ogłosił nowe funkcje Stories, między innymi możliwość monetyzacji. Wersja 1.0 jest już dostępna dla wszystkich deweloperów bez potrzeby uczestnictwa w żadnym specjalnym programie.

AMP Stories to niezależne instancje strony stworzone przy użyciu AMP oraz warstwy HTML. Dostępna jest analityka, media, text. Nie ma co ukrywać. Wygląda to po części jak Snaptchat czy Instagram. Google daje twórcom możliwość przygotowywania nowych doświadczeń dla czytelników. Technologia nastawiona jest na urządzenia mobile. Działa jednak także na urządzeniach desktop.

Dostępna jest wersja Beta reklam w AMP Stories. Mogą się do niej zapisać użytkownicy DFP - DoubleClick For Publishers. Platformy, która niebawem zmieni swoją nazwę na Google Ad Manager. Użytkownicy mogą skontaktować się z zespołem AMP poprzez GitHuba.

Nowe atrybuty metatagów używane są do pokazania podglądów wewnątrz ekosystemu AMP Stories. Pełną listę metatagów możecie znaleźć tutaj.

Zespół AMP współpracuje nad Stories z takimi gigantami jak CNN, Vox czy Mashable. AMP Stories z czasem ma być wzbogacone także o funkcje takie jak paywall, responsywne skalowanie oraz dodawanie klikalnych elementów. Pojawił się nawet mockup, pokazujący jak może działać mechanizm PayWall:

Na GitHubie znajdziecie więcej informacji o tej funkcji.