Inteligo aktualizuje interfejs i usługi - niestety bez rewolucji | DailyWeb.pl

Inteligo aktualizuje interfejs i usługi - niestety bez rewolucji

Opublikowano 4 lata temu - 1


O tym co nowego u Inteligo staram się być nie bieżąco, ponieważ jestem ich w sumie zadowolonym klientem od ponad 10 lat. W połowie tego roku bank internetowy zapowiedział zmiany w interfejsie aplikacji webowej a także rozbudowanie palety usług. To była dobra wiadomość, tym bardziej, że zdaje się konkurencja taka jak mBank zostawiła Inteligo w tyle.

Szczerze to ucieszyłem się na zmiany, nie przeszkadzał nawet fakt, że panel WWW przez cały weekend nie działał (modernizacja wymaga ofiar!). Dzisiaj po szumnie zapowiedzianych ewo/rewolucjach zalogowałem się do panelu... i szczerze się zawiodłem. Zmiany w interfejsie należy zaliczyć raczej do kosmetycznych. Bo jak właściwie określić samą zmianę w wyświetlaniu rachunków i kwot na nich się znajdujących? W głównym oknie pojawiło się okienko określone jako "Na skróty", który pokazuje bez przeładowania strony ostatnie operacje wykonane w ramach wybranego rachunku.

Czy jest to usługa niezbędna? W moim odczuciu kompletnie nie, z prostego powodu: by dostać się do historii rachunku wystarczą dokładnie 2 kliknięcia. Co właściwie należy pochwalić? Zmiany w wyświetlaniu historii wykonanych operacji na rachunku. W widoczny sposób pojawił się podział na wypłaty z bankomatu, opłaty i płatność kartą.

inteligo1

A reszta? Z rzeczy zauważalnych to nie ma tego wiele. Oto pełna lista przedstawiona przez Inteligo:

  • nowa odświeżona strona logowania,
  • zmodyfikowana nawigacja, uwzględniająca nowe działy, tj. „Start”, „Historię” oraz „Doładowania telefonów”,
  • strona startowa z nowymi elementami: widoczną historią wybranego rachunku, listą zaplanowanych operacji i ostatnimi przelewami zdefiniowanymi oraz podglądem do kalendarza z zaplanowanymi transakcjami,
  • usługa „Na skróty” dająca szybki dostęp do najczęściej wykonywanych operacji,
  • więcej informacji prezentowanych na stronach w Historii rachunku,
  • brak możliwości edycji przelewów realizowanych z datą bieżącą; rachunek zostanie obciążony w momencie realizacji przelewu,
  • nowe opcje ustawień częstotliwości wykonywania zleceń stałych,
  • nowy format przesyłanych wyciągów z konta Inteligo.

Ponadto usługi:

rachunek oszczędnościowy

  • zmiana w realizacji bezpłatnych przelewów – bezpłatne przelewy realizowane będą w oparciu o miesiąc kalendarzowy, a nie, jak dotychczas, o miesiąc rozliczeniowy;

kredyt odnawialny

  • zniesienie opłaty w sytuacji przekroczenia kwoty przyznanego kredytu,
  • zniesienie minimalnej kwoty spłaty kredytu wynoszącej aktualnie 5% kwoty wykorzystanego kredytu;

lokata o stałym i zmiennym oprocentowaniu

  • brak możliwości wypłaty naliczonych odsetek u konsultanta;

karty debetowe

  • wprowadzenie zbliżeniowych kart Visa payWave, które zastąpią karty Visa Electron – wymiana nastąpi zgodnie z upływającym terminem ważności aktualnie używanej karty,
  • możliwość wykonywania transakcji bezstykowych powyżej 50 zł z użyciem PIN dla nowo wydanych kart Visa payWave,
  • brak możliwości zarządzania limitem płatności zbliżeniowych i zablokowania transakcji wykonywanych z użyciem paska magnetycznego dla kart MasterCard PayPass;

Podsumowując całość zmian przeprowadzonych przez Inteligo, to szczerze muszę rzec że jestem bardzo rozczarowany. Zmiany które zaproponował bank należy traktować raczej jako kosmetyczne, nie mające znacznego wpływu na wygląd interfejsu. W usługach nadgonili konkurencje, jednak jej nie wyprzedzając. Szkoda, bo przydałoby się coś innowacyjnego, czego nie posiada konkurencja.