Instagram zapowiada zmiany w swojej aplikacji. Uwypuklone zostaną funkcje, które nie tak dawno wzbogaciły platformę, czyli Reels oraz Sklep.
Jakiś czas temu Instagram wprowadził do aplikacji nowe funkcje, czyli Reels oraz Sklep. Reels to swoista odpowiedź na TikToka. Możemy go rozpatrywać jednakowo jako konkurencja dla najpopularniejszej aktualnie aplikacji mobilnej, a także po części jako klon jej podstawowych funkcji. Instagram wprowadził Reels w momencie, kiedy w TikToka wymierzone zostały oskarżenia związane z bezpieczeństwem przez Donalda Trumpa oraz jego administrację. Z kolei zasada funkcjonowania Sklepu raczej jest oczywista, pozwala użytkownikom na dokonywanie zakupów od marek oraz twórców funkcjonujących na Instagramie.
Właśnie te dwie funkcje pojawią się w nowych miejscach w aplikacji mobilnej Instagrama. Reels oraz Sklep otrzymają własne zakładki, które będą dostępne z dolnego menu. Po ich wdrożeniu zobaczymy tam kolejno: Stronę główną, Wyszukiwarkę, Reels, Sklep oraz Profil. O planowanych zmianach w wyglądzie dowiadywaliśmy się już wcześniej ze strony Instagrama.
Zobacz także: Nagrywanie ekranu na smartfonie, czyli jak to zrobić?
Jednak teraz wchodzą one w życie. Powodem takich zmian jest zainteresowanie użytkowników tworzeniem krótkich klipów, a także marek chcących prowadzić sprzedaż za pośrednictwem tego kanału. Co ciekawe, motywacją odświeżenia wyglądu było również ryzyko, że aplikacja nie podąża za zmianami.
Stało się! Instagram zostaje wzbogacony o funkcje z Messengera!
Instagram wydłużył czas transmisji na żywo
Pod koniec października Instagram poinformował, że wydłuży limit czasu transmisji na żywo.
Dotychczas mogły one trwać jedynie przez godzinę. To mogło blokować niektórych twórców. Dlatego też Instagram wydłuży możliwy czas przeprowadzania transmisji na żywo aż do 4 godzin. To całkiem sporo. W tym czasie można np. przeprowadzić koncert, o którym wspominałem wyżej. Drugą nowością związaną z transmisjami jest wprowadzenie ich archiwum. Użytkownicy będą mogli ponownie oglądać swoje transmisje na żywo. Instagram pozwoli na to przez 30 dni od dnia transmisji. W tym czasie możliwe będzie również pobranie nagrania. Po 30 dniach zniknie ono z platformy. Żeby jednocześnie zwiększyć zasięg transmisji na żywo, pojawią się one w zakładce „IGTV”, a także „Explore”.
Źródło: Instagram