Instagram zachęca do tworzenia dłuższych treści na IGTV

Instagram zachęca do tworzenia dłuższych treści na IGTV

Opublikowano 1.10.2019 19:10 -


Instagram cały czas zaskakuje użytkowników kolejnymi nowościami, jakie wprowadza do swojej aplikacji. Tym razem media postanowiły jednak skupić swoją uwagę na promowaniu istniejących już funkcji oraz zachęcaniu do ich szerszego wykorzystywania. Na specjalne potrzeby reklamowe powstało osobne konto pod nazwą @creators, gdzie sławne osoby będą odpowiedzialne za zachęcanie pozostałych użytkowników do korzystania z Instagram TV i nie tylko!

Wszystkie osoby, które do tej pory nie próbowały swoich sił w publikacji treści, koniecznie powinny to przemyśleć. Instagram zachęca do tego, by korzystać z udostępnianych na nowym koncie wskazówek, sztuczek oraz śledzić wszelkie aktualizacje. Ma to przede wszystkim ułatwić i dokładnie pokazać wszystkim, jak powinno wykorzystywać się wszelkie możliwości, oferowane przez aplikację. Jest to także pomysł na zwiększenie popularności IGTV, które pojawiło się dopiero rok temu, a mimo to ciągle się rozwija.

Jak dokładnie będzie działało konto od Instagrama?

Twórcy wybrani przez Instagrama to tancerka Susie Meoww oraz komik Adam Waheed. Jako jedni z wielu osób mają za zadanie prowadzić nowo utworzony profil reklamowy aplikacji, gdzie będą zamieszczane liczne porady dotyczące promocji nowych funkcji oraz opisujące ich działanie. Ma to uświadomić użytkowników, z jakich narzędzi i w jaki sposób powinni korzystać, by zwiększyć swoją oglądalność. Wbrew pozorom ma tam pojawiać się wiele konkretów – wykorzystywany sprzęt, efekty dźwiękowe, a w tym także IGTV. Pierwsza historia, udostępniona na koncie, ma stanowić wprowadzenie do kanału i nawiązanie interakcji z użytkownikami. Jaki cel ma w tym Instagram?

igtv

Media skupione na IGTV

Konto creators ma przede wszystkim promować IGTV oraz zachęcać posiadaczy kont, by tworzyli oni dłuższe treści. W końcu funkcja od Instagrama umożliwia udostępnianie nagrań, trwających aż do 60 minut. Szef ds. treści i współpracy z twórcami mediów sam przyznaje, że to właśnie w tym narzędziu widzi przyszłość całej platformy, dlatego zależy mu na wprowadzeniu w działanie IGTV wszystkich użytkowników. Ci jednak nie widzą żadnych korzyści z tworzenia unikalnych treści na swoich kanałach, kiedy nie czerpią z tego zysków. Nie wiadomo jak długo jeszcze trzeba będzie poczekać, aż Instagram rzeczywiście pozwoli użytkownikom zarabiać.

Sam pomysł stworzenia konta, gdzie będą publikowane porady, jak prowadzić własne konto, na pewno spotka się z pozytywnym odbiorem. Jednak czy nastawienie jego treści na IGTV przełoży się na zwiększenie popularności funkcji? Mam co do tego wątpliwości. Trzeba jednak twórcom dać szansę i na bieżąco obserwować, jak będą prezentowały się statystyki publikacji po kolejnych postach od creators.

Źródło: The Verge

Wieści z Rozładowani.pl